MXR...nondeju!

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

MXR...nondeju!

Bericht door Unlord »

Had ik een MXR Phase 90 op MP te koop gezet. Komt er vanavond een knul...met het OV een klere-eind uit Heerlen...langs om dat ding op te pikken. Eerste wat ie doet is de knop eraf trekken die vervolgens los blijft zitten. Okee, niks aan de hand. Is slechts het plastic omhulsel en niet de potentiometer zelf. Daarna sluit ik hem op een 1-spot aan...doet dat kreng het gewoon niet! En dat terwijl die gewoon een tijdje uitstekend heeft gewerkt op mijn pedal board. Ik had hem weliswaar al even niet gebruikt en daarom maar in de verkoop gezet, maar er geen moment bij nagedacht dat ie het wel eens niet zou kunnen doen als iemand ervoor kwam. En dan die knop! Andere pedalen werken overigens wél met de 1-spot en ook met een batterij kreeg ik de MXR domweg niet werkend.

Ik heb die jongen dus het hele pedaal maar gratis meegegeven. Nondeju. Het was een puntgaaf ding en nou dit... :|
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Ik had een MXR octaver die het opeens gewoon begaf. De ene dag deed 'ie het, de volgende niet meer. Net voor een tentamen waarbij ik hem nodig had ook, top.

Niks raars mee gedaan, zat gewoon op mijn pedalboard. Als ik hem aanklikte ging het lampje niet branden maar werd het signaal gemute.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Wat een grapjas die knul, mijn MXR 100 heeft weken lang te koop gestaan in Heerlen. :lol:
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

:shock: nooit problemen gehad en toch een vaste mxr gebruiker, enkel het batterij klepje van de m80 was erg goedkoop plastic.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Tsja, ik ook niet. Heb nog steeds een 288 octaver. Geweldig ding.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Ik heb wel eens een overdrive gehad van... weet ik niet meer. Externe stroom deed het niet als er een batterij in zat, als die batterij dan leeg was, nada nop niks signaal, lampje uit, geen teken van leven. Batterij er uit, stroom er op en alles deed het weer.
Laatst gewijzigd door Bolobass op 25 nov 2015, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Bericht door Mike. »

Ik heb verschillende mxr pedalen waaronder de m80 die ik al bijna 10 jaar heb en als ik speel, constant aan staat. Nog nooit problemen mee gehad (ook niet met andere dunlop producten zoals way huge of de bas wah). Maken naar mijn mening zeer fijne producten.

Ik heb wel ooit iets vreemds gehad met een boss chorus, werkte opeens niet meer maar was wel tevreden over de sound dus kocht tweede hands hetzelfde model. Sluit hem aan tussen mijn effecten, werkte ook niet. Probeerde het pedaal alleen en in een andere volgorde (wat ik beter ook eerst met de vorige boss had gedaan), werkte perfect. Deed hetzelfde met de 'kapotte' en die werkte dus ook, behalve in die bepaalde volgorde van de effecten.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3029
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Ik vermoed dat je Boss chorus de oude ACA-adaptor nog had.
Het technisch verhaal staat hier: https://stinkfoot.se/archives/726" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Plaats reactie