Chorus

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Bericht door low-end »

Bij Musicstore 10,10€ voor een bass chorus.
https://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Bass ... ullDetails" onclick="window.open(this.href);return false;

Na even zoeken kwam ik deze review tegen op BGF :
BEHRINGER BCH100 BASS CHORUS
Neoland:
De Behringer BCH 100 is ongetwijfeld een clone van een ander bekend pedaal, gestoken in een knal gele plastic behuizing. Vaak wordt over het laatste moeilijk gedaan, maar zolang je maar niet met schoenmaat 46 er bovenop staat te springen, en er met een beetje beleid mee om gaat, zou hij het behoorlijk lang vol met kunnen houden.
4 regelaars, level-shape-rate en depth. Level regelt de hoeveel effect in je signaal en niet (wat ik in eerste instantie dacht het totaalvolume van het pedaal), shape regelt, als een soort crossover of het totale signaal bewerkt wordt (lo) of alleen het hoog (hi), bij dit laatste blijft al het laag gewoon intact, alleen is daardoor het effect minder intensief. Theoretisch hartstikke solide, in praktijk hoor ik het niet echt, misschien voluit over een versterker wel, maar mijn test opstelling was over mijn mengtafel met een koptelefoon. Rate bepaalt de snelheid van de "sweep" en depth de hoeveelheid chorus. Afijn, stereo uit houdt bij dit pedaal in, output a heeft effect en output b geen effect. Samen wordt het wel breed, maar mono klinkt de chorus ook goed vind ik. Ik hoor wat ruis, maar niet extreem, en het laag blijft voldoende in tact, nog even gecheckt op de spectrum analyzer, en verdomd, me oren bedriegen me niet.
Tempting ... moet net wat anders bestellen ook :nono:
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Voor een tientje zeker de moeite waard. Ik heb hem ook en toevallig gisteren weer eens uitgeprobeerd. Het geluid dat eruit komt is zeker voor thuis en huiskameropstellingen uitstekend, Ik zou hem wellicht op een optreden ook wel durven gebruiken. Probleem is echter dat je hem met een stel kisten aan je voeten na 3x intrappen weg kan gooien. Ik zou hem wél in een FX loop zetten die je kunt uitschakelen. True bypass is ie zeker niet.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Persoonlijk zou ik het zelf niet doen. Misschien om thuis eens te kijken of een chorus iets voor je is, maar verder ook niet.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Het is een Boss CEB-3 geworden!
Ik ben tevreden: niet te overdreven... wel een randje/laagje over de sound, veel mogelijkheden en de lowfilter maakt het in mijn ogen wel af.

Bedankt voor de tips.

En de Behringer... ik heb er nog een liggen, mag je overnemen voor 1 euro (ex. verzending).
Ik vond het niet veel soeps...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

cool! Goeie keuze!

Hier is vandaag dit oudje op de mat gevallen. beetje ruis zit er wel in maar, een heerlijk eerlijk geluid. En natuurlijk leuke control namen...

TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie