Welk pedaal kun je niet missen?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
maartenmeeuws
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 dec 2012, 09:13

Bericht door maartenmeeuws »

Eén van mijn meest recente aanschaffen, maar nu al onmisbaar: Darkglass B3K :worship:
Verder zou ik ook een compressor niet kunnen missen. Beide pedalen staan altijd aan.
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

bazz59 schreef:
Haico schreef:Het volgende is geen pedaal, maar ik vind dat elke bassist een een goede DI moet hebben. Gewoon een losse cleane DI. Geen Sansamp BDDI or soortgelijken. Niet de output van je top. Gewoon een losse DI. 8)
Waarom ? Is dat dan beter als de D.I. op je versterker , voorversterker of je pedaal ?
Die zijn vaak passief, waardoor je sowieso al verlies hebt (wat als eerst in het laag gebeurt). Daarnaast ligt het ook vooral aan de trafo's die ze gebruiken. Ook is het idee van een DI in je versterker minder omdat je dan meerdere spoelen dicht bij elkaar hebt en dat kan storing opleveren.

Als je altijd een goed clean DI geluid wil kan je bijvoorbeeld voor een BAE of een RNDI gaan, of als je per se dat buizengeluid wil een REDDI.

Als je effecten gebruikt is het trouwens altijd fijn om een clean DI signaal en daarnaast een mic voor je cab te hebben.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Een passieve DI kan prima bruikbaar zijn. Daarnaast heb je best versterkers waar een goede DI in zit, hoewel het vaak een feature is welke men zo goedkoop mogelijk er nog even bij wil proppen.

Zomaar wat info over DI's

https://www.radialeng.com/di-questions.php

https://www.soundonsound.com/sos/jun02/a ... iboxes.asp

https://www.behindthemixer.com/passive-a ... d-be-used/
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Bericht door Lacertus »

Ik heb ook altijd een AR133 bij me bij een optreden. In principe is de DI van mijn TecAmp goed genoeg, maar ik heb meegemaakt dat een enkele geluidsman weigerde de DI van de versterker te gebruiken, omdat 'die allemaal waardeloos zijn'. Vervolgens komt hij aan kakken met een Tehringer dingetje! :facepalm:

Mijn onmisbare pedaal: Eventide H9!
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Lacertus schreef:Ik heb ook altijd een AR133 bij me bij een optreden. In principe is de DI van mijn TecAmp goed genoeg, maar ik heb meegemaakt dat een enkele geluidsman weigerde de DI van de versterker te gebruiken, omdat 'die allemaal waardeloos zijn'. Vervolgens komt hij aan kakken met een Tehringer dingetje! :facepalm:

Mijn onmisbare pedaal: Eventide H9!
Bij evenementen en theaters zijn de standaard DI's ook de BSS en Klark. Wannneer ze met een 'Tehringer' aankomen zal er wel geen geld voor zijn geweest, niet dat het in de kroeg veel uit zal maken...

DI's zijn in eerste instantie trouwens geen pedalen of effecten :facepalm:

Ik heb op het moment maar één pedaal dat ik hou, de rest blijft ruilen. Dus die van mij is de TC Mojo Mojo. Eigenlijk kwam ik hier ook alleen maar om te spieken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Erg tof om te zien welke pedalen iedereen koestert (enne, DI's hebben niet met pedalen te maken :wink: )

Deze avond om half 11 plugde ik voor het eerst in mijn leven een CS2 tussen mijn bas en amp. Nu, bijna half 4 midden in de nacht leg ik mijn bas voor het eerste weer even aan de kant.. wat een openbaring, dit is er eentje die ik niet meer wil missen en die altijd in mijn keten gaat zitten :worship:

Afbeelding
Volgens mij heeft dit niets met compressie te maken.. hij boost de hogere frequenties en limit het totaal. elke scratch aan de snaren hoor je dus net zo sterk als een volle aanslag. dikke aanrader dit ding!!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4353
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

En je was verder nier onder invloed? :mrgreen:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

:) nope 8)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Grappig, heb zo'n CS-2 een keer geprobeerd en na 2 aanslagen wist ik al dat ik het niks vond. :)

Heb best een aantal pedalen waar ik erg blij mee ben, maar de nummer 1 zal hier ook de OC-2 zijn.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Merk wel dat die CS-2 niet voor elke bas even geweldig is. Met de ene bas matched hij beter dan met de andere. Met mijn werkpaard is het een match made in heaven. :)

Tjsa de OC-2 kan ik mij eigenlijk ook wel bij aansluiten. Is het enige pedaal waar ik een reserve van heb :D

Dat uiteindelijk elk pedaal te missen is ben ik nu ook wel weer achter. De afgelopen weken al mijn 3Leaf audio Envelope filters de deur uit gedaan :shock: . Een jaar geleden had ik dat niet voor mogelijk geacht.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

De Boss CS2 is een letterlijke kopie van de MXR dynacomp maar dan dus met de toevoeging van een attack knop (een befaamde modificatie voor iedere dynacomp)

Ik snap wat je lekker vindt aan de compressor. Ikzelf kan weinig met compressie omdat ik mijn dynamiek graag terughoor :)
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Dynamiek is zo over-rated :wink:
Hiervoor heb ik veel verschillende compressors gehad en die lieten inderdaad niets over van de speel dynamiek. Met deze vind ik het eigenlijk heel erg mee vallen. Hij trekt niet alles naar hetzelfde volume maar, zet alles binnen een bandbreedte (if that makes sense). Dus dynamiek genoeg, Wel binnen een ingesteld bereik.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Darkglass B7K, en dan gebruik ik voornamelijk het cleane EQ gedeelte! Voor het scheurwerk zit er een B3k vóór :D
:facepalm:
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Oooh! Vergeet ik toch bijna een pedaal. Ik vergeet hem eigenlijk omdat ik deze altijd aan heb staan. Catalinbread clean booster. Op standje 0 gebruik ik heb als een soort buffer. Geluid blijft lekker intact en krijgt een lekker knisperend tophoog. Staat dus altijd aan bij mij.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

spcmnk ken jij de LA2A of een 1176?

https://www.effectrode.com/pc-2a-compres ... -in-depth/" onclick="window.open(this.href);return false;


https://www.oldworldaudio.com/gear/1960.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Dat zijn interessante compressors.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie