Info over Toadworks Meat Dual Boost

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Info over Toadworks Meat Dual Boost

Bericht door WahWow »

Dag mede-bassisten,
Kent een van jullie de Toadworks Meat Dual Boost? Het internet geeft summiere info. Iemand biedt me dit pedaal aan als ruildeal.
  • Is dit kastje interessant voor op de bas?
    Heeft iemand ervaring met Toadworks als merk?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik ken het niet. Maar.... Speel je op een buizenversterker? Anders heb je aan een boost niet zoveel...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

https://www.toadworksusa.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Muziekschuur schreef:Ik ken het niet. Maar.... Speel je op een buizenversterker? Anders heb je aan een boost niet zoveel...
Nee, een klasse D. Hou wel van een boost geven aan het geluid voor solo van mezelf of de gitarist. Dan ook niet handig?
Muziekschuur schreef:https://www.toadworksusa.com/
Die had ik ook gevonden maar daar staat dit pedaal niet bij en ben meer op zoek naar reviews met een bas.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

Heb geen ervaring met deze Toadworks, maar afgaande op wat ik aan pedalen van hen heb gehoord, denk ik dat het zou moeten werken op bas.

Persoonlijk zou ik voor een overdrive pedaal gaan, eentje die ook met low gain aardig klinkt zoals een Bearfoot Blueberry. Die gebruik ik op een relatief cleane instelling met wat meer volume, voor solostukjes en dergelijke.
Als je alleen in een supercleane boost geïnteresseerd bent (volgens mij niet, anders zou je die Toadworks niet uitkiezen?) dan zijn er andere, betere, opties zoals de Homebrew Bajos Mos.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Jup, heb de Toadworks Phantasm en had de Enveloope. Beide erg degelijke pedalen van hoge kwaliteit en zeer geschikt voor bas (de bouwer is zelf ook bassist als ik mij niet vergis). Wel totaal wat anders dan een boost natuurlijk. Als je de mogelijkheid hebt, testen!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Alban schreef:Heb geen ervaring met deze Toadworks, maar afgaande op wat ik aan pedalen van hen heb gehoord, denk ik dat het zou moeten werken op bas.

Persoonlijk zou ik voor een overdrive pedaal gaan, eentje die ook met low gain aardig klinkt zoals een Bearfoot Blueberry. Die gebruik ik op een relatief cleane instelling met wat meer volume, voor solostukjes en dergelijke.

Ik heb een EBS MultiDrive. Die is lekker subtiel maar ik wil iets meer schakelmogelijkheden hebben. Iets boost met kleuring zonder oversturing lijkt me wel wat.
Alban schreef:Als je alleen in een supercleane boost geïnteresseerd bent (volgens mij niet, anders zou je die Toadworks niet uitkiezen?) dan zijn er andere, betere, opties zoals de Homebrew Bajos Mos.
Nee, niet perse superclean. Moet er wel iets van merken, ook in het geluid. Dit pedaal is me overigens aangeboden in een ruildeal. Anders was ik nooit op dit pedaal en merk gekomen.
SpcMnk schreef:Jup, heb de Toadworks Phantasm en had de Enveloope. Beide erg degelijke pedalen van hoge kwaliteit en zeer geschikt voor bas (de bouwer is zelf ook bassist als ik mij niet vergis).
Dat klinkt goed!
SpcMnk schreef:Als je de mogelijkheid hebt, testen!
De persoon woont niet echt in de buurt maar het is niet onmogelijk om langs te gaan.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

Wat ook een goede optie is: Diamond Bass Compressor.
Niet zozeer vanwege de (milde) compressie, maar vooral vanwege de "tone magic". En je stelt hem dan dus gewoon in op een volume boost.

Een ander veel aangeprezen pedaal is de W&C Phat Phuk B, die heb ik zelf ook maar ik vind hem op solid state versterkers niet altijd even lekker. Wel de ultieme boost met een gekleurd smaakje! Als ik ooit nog een buizenversterker heb, dan is dat het eerste pedaal dat op de plank zit.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Deze boost is een FET boost met regelbare condensatoren waardoor je een frequentie specifieke boost krijgt.
Amusant, gebruikvriendelijk maar ik vond het verder niet echt iets toevoegen. Ik gebruik mijn microamp voor alles en die krijg ik maar niet overtroffen!
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Bericht door HansK »

inderdaad; een Microamp (of kloon) is onovertrefbaar en "fool proof" in dit opzicht, een multifunctioneel must-have pedaal.

Zoek je een bepaalde boost, dan is wellicht een EWS BMC ook wat.
Ik heb hem ooit gebouwd en doet exact wat dit filmpje laat zien.
https://www.youtube.com/watch?v=K9xFtELFlVU" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie