Boss Cl-50

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Boss Cl-50

Bericht door kade »

Deze boss CL-50 is onderweg naar mij , heeft iemand her ervaring mee?
En hoe is deze het best te gebruiken , via mijn fx loop of gewoon tussen Bass en Amp?

Kade
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

Ik heb er eentje, en die zit serieel geschakeld aan mijn versterker: bas->input->serial connection met CL50->cabinet zeg maar.
Eerlijk gezegd heb ik hem er nooit voor gehad [bas-CL50->input etc]. Verschil is bij mij dat die serial post gain is, en aansluiten op die serial vind ik ook makkelijker (alles netjes aan de achterkant), vandaar.
Als jouw FX-loop 100% van het signaal krijgt kan dat natuurlijk ook; mijn effectloop neemt maar 50% van het signaal namelijk.

Ik vind het een goed ding wat betreft compressie en geluidskwaliteit, beter dan de RCL10 die ik eerder had.
De noise gate schakelt bij mij weleens met een 'tik'geluid uit als je de eerste noot slaat; bij spelen valt dat niet op. Wel als je kritisch naar het apparaat luistert.
Laatst gewijzigd door Buster op 24 okt 2015, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

Dat ik het niet weet wat de fx loop doet , ik gebruike een Eden Wt400.
In iedergeval bedankt voor je reactie.
Denk gewoon proberen wat het beste klinkt.
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

kade schreef:[...]
Denk gewoon proberen wat het beste klinkt.
Precies. En dan het compressorcircuit van de WT400 uitschakelen natuurlijk.
Ik gebruik hem zelf maar bij enkele nummers; voor het lekker compacte, strakke geluid.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Plaats reactie