Bass overdrive.

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bass overdrive.

Bericht door kade »

Ik ben op zoek naar een bass overdrive evt fuzz pedaal.
Prijs indicatie tussen €100,00 en €125,00.
Tweedehands of nieuw.

Heb zelf een aantal in gedachte.

mark Bass tube overdrive
Taurus abigar (white series)
Ebs multidrive.

Wil er niet veel aan uitgeven aangezien het maar nodig is voor 1 a 2 nummers :-)
Het gaat hoofdzakelijk om het geluid Triggerfinger's Man Down een beetje te benaderen.

Een Boss Odb-3 em Mxr M80 di+ was niet mijn ding.

Kade
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

viewtopic.php?f=8&t=57863" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier komt een hoop leuks voorbij.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Ik ben zelf erg te spreken over de EBS Billy Sheehan drive.
Geen mix knop, maar 2 volume knoppen; 1 voor je clean, dat blijft dus altijd aan.
En één voor de drive, dat meng je als het ware daarmee in, maar dan wel parallel zonder dat je je clean wegdraait
zoals bij pedaaltjes met een mix knop.

Oók kun je de frequentie instellen waar de drive zich op centered, ze noemen het wel een tone knop, maar
stiekem is het een soort van sweep filter.

De nieuwe bass distortion en overdrive pedalen van MXR hebben ook 2 volume knoppen, een beetje volgens het zelfde principe.
Ik heb ze zelf niet geprobeerd, maar ze zijn erg populair. Waarschijnlijk mede om die reden.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

De Markbass is heel vuig. Niet subtiel in te stellen.
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

Heb inmiddels de big muff nano aangeschaft , die voldoet uitstekend.

Tnx voor de reacties.

Kade
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

kade schreef:Heb inmiddels de big muff nano aangeschaft , die voldoet uitstekend.
Wauw, dat is een groot verschil met de pedalen uit je eerste bericht. Waardoor heb je nu voor deze gekozen?
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

hahaha tja kon er 1tje even lenen , en daardoor was de keuze makkelijk.Het ging mij niet om het perfecte geluid te verkrijgen , maar 1tje die een vollere sound had als mijn vorige pedalen.In het oefenhok waren ze tevreden over het feit dat de lage tonen niet ten onder gingen.
En ze zijn niet duur , dus voor een 2tal nummers is het zonde om een klap met geld uit te geven als het niet nodig is.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Prima pedaaltje die Nano hoor.
[heb hem zelf ook, klinkt méér dan prima voor zo'n budget pedaal!!!]
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

En Muffs zijn gewoon COOOL!
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

In die prijsklasse wil ik de Palmer Ubertreiber nog graag willen proberen. De paar filmpjes van YouTube klinken erg lekker. Ik heb vooral oren naar de blend-knop.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bass overdrive.

Bericht door Michiellll »

TC MojoMojo is geweldig voor zijn prijs. Subtiel & beetje extra laag-mid, maar als je de drive en bass&treble knoppen verder opendraait ook smerig te krijgen. Is hoe ik 'm heb ervaren iig :mrgreen:

De EHX bass blogger schijnt ook niet verkeerd te zijn en kan je tussen fuzz en overdrive schakelen, ook niet duur.

Zelf ben ik nog erg benieuwd naar deze viewtopic.php?f=8&t=57863&p=1480591#p1480591
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bass overdrive.

Bericht door WahWow »

Michiellll schreef:TC MojoMojo is geweldig voor zijn prijs. Subtiel & beetje extra laag-mid, maar als je de drive en bass&treble knoppen verder opendraait ook smerig te krijgen. Is hoe ik 'm heb ervaren iig :mrgreen:
Die heb ik gehad en heel snel weer weggedaan. Hij lijkt op het eerste gezicht erg gaaf. Ik vond m blikkerig en te plat.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bass overdrive.

Bericht door Len »

Typisch, dat vind ik juist van de XO, deluxe en nano bass muff's. Ik kan er niet echt een sound uit krijgen die mij inspireert. Omdat de Mojomojo mij wel bevalt (voornamelijk als een subtiele boost/randje) heb ik de TC Electronics Dark Matter ook aangeschaft voor net wat meer vunzigheid. Een beetje one-trick-pony maar een klank die m.i. net wat meer textuur en punch heeft dan de bass muffs. Alleen die voice schakelaars hadden ze weg kunnen laten. Qua prijs/kwaliteit verhouding een van de leukere aankopen die ik heb gedaan en ze geven mij een behoorlijke robuuste indruk.

Die EHX bass blogger laat zich trouwens niet daisy-chainen op bijv. een onespot adapter (tenzij dat inmiddels verholpen is). Bij de mijne stond het in de handleiding maar niet bij het verkooppraatje :evil: .
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bass overdrive.

Bericht door Bernardduur »

Hahaha, ik hou van dit soort discussies.

Overdrive pedalen en sounds zijn super persoonlijk en ook erg afhankelijk van de amp en de bas die je gebruikt.

Daarom ook dat ik er (te) veel heb liggen :). Voor iedere toepassing een andere vorm.......... ik vind dat ik wel zo mierenneukerig mag zijn...... of anders gewoon maf!

De Mojo vond ik op zich een leuk pedaal maar dat blikkerige hoor ik er ook in. Het is en blijft een digitaal pedaal en dat kan eventueel het probleem verklaren. Tegelijk, wat voor jou werkt, is voor mij prima!

Een muff is niet iedereens lieverd........ je kan er iets meer of je kan er niets mee. Ik hou ervan maar kan er tegelijk vaak weinig mee.........

Oh, en de blogger zou aangepast zijn door EHX; de 'nieuwe' zouden dit probleem niet meer hebben...........
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bass overdrive.

Bericht door WahWow »

Len schreef:Typisch, dat vind ik juist van de XO, deluxe en nano bass muff's. Ik kan er niet echt een sound uit krijgen die mij inspireert.

Daarom heb ik die ook niet. :wink: Ooit een Big Muff gehad maar dat was me teveel. Daardoor kwam ik erachter dat een muff of fuzz niks voor me is. Heb de EBS MultiDrive gehad en heb nu een Technophobia Basscreamer. Die laatste is errug prettig. Randje in normale setting en lekker over zn nek in de boost setting. :jam:
Len schreef:Omdat de Mojomojo mij wel bevalt (voornamelijk als een subtiele boost/randje) heb ik de TC Electronics Dark Matter ook aangeschaft voor net wat meer vunzigheid. Een beetje one-trick-pony maar een klank die m.i. net wat meer textuur en punch heeft dan de bass muffs. Alleen die voice schakelaars hadden ze weg kunnen laten.
Die Dark Matter durfde ik niet aan. Was bang dat t laag eraf gesnoept zou worden of dat teveel voor mij zou zijn. Die Voice-schakelaar bracht me net dat beetje wat me aansprak geloof ik.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Plaats reactie