Hoe laat ik de snaren van mijn basgitaar rammelen? :? :? :?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

:roll:

Voor een lekker rauw ranzig geluidje kun je ook even een licht randje distortion er over heen doen. Je voortrap een beetje oversturen of een distortion pedaaltje gebruiken en dan een heel klein beetje er in draaien.
Ja toch?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja dat kan inderdaad ook, maar dan zit je meer in de speedrock-stijl (zoals PeterPan bijv.).. Voor het "echte" (hardcore)punk geluid moet je toch aan't rammelen gaan slaan, een echte punker heeft natuurlijk ook geen geld voor een degelijk distortion pedaal :wink:


Enne, verder hoef je jezelf natuurlijk NOOIT te houden aan wat de stijl voorschrijft 8) :wink:
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Munkey
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 jul 2004, 09:17

Bericht door Munkey »

lage actie (niet aan halspen zitten , maar brug verlagen)
snaren maakt niet zoveel uit, gewoon standaard is goed (door lage actie rammelt het wel)
halve noot lager (Eb)
dik plektrum (of je moet HEEL hard met je vingers bassen)

en dan in je versterker je MID voluit zetten :P (iig verder dan de rest)
wel zorgen dat je bij je band een gitarist hebt met humbuckers
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ropstop schreef::roll:

Voor een lekker rauw ranzig geluidje kun je ook even een licht randje distortion er over heen doen. Je voortrap een beetje oversturen of een distortion pedaaltje gebruiken en dan een heel klein beetje er in draaien.

ik ga idd kijken voor een distorsion(lees overdrive... vooral milde drive.. ehehehe) pedaal... die hartke 7000 blijft kraakhelder als je em open zet :roll:

maar das stiekum ook de bedoeling toch? :lol:
Plaats reactie