Het Mooer Mini Pedals Topic

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Het Mooer Mini Pedals Topic

Bericht door Watt »

Ben benieuwd naar ervaringen van forumleden v.w.b. het gebruik van de relatief goedkope en kleine Moer effectpedalen.

Zelf gebruik ik de Bass Sweeper, Chorus King, Ninety Orange en de Repeater. Deze pedalen vind ik prima te gebruiken met basgitaren.

De Hustle Drive ( goede Fulltone OCD kloon ) heb ik ook maar geeft naar mijn smaak niet genoeg laag.

Wat zijn jullie ervaringen met deze en de overige Mooer pedalen?
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Heb er een aantal gehad; Triangle Buff / Blue Comp / Pure Octave / Bass Sweeper / Bass Thunderball.
Allemaal toch weer vrij snel na aankoop verder verkocht.
Wat mij betreft pedalen die minstens 'leuk' zijn voor het geld, maar kunnen niet op tegen de originelen [m.a.w: de pedalen waar ze van afgeleid zijn].
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8201
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Afbeelding

Ik heb een Mooer Shimverb Digital Reverb, ooit tweedehands aangeschaft, om eens uit te proberen.
Degelijk pedaal, de kleine knopjes bovenop vind ik niet echt handig, maar het werkt.
Geeft wel een o.k. reverb, maar dat vind ik ook van m'n goedkope Novanex versterker.
Ik vind 'm niet in alle standen even goed bruikbaar voor bas, maar als je van verdrinken in naijlen met harmonierende boventonen houdt misschien meer je plakje cake.

Samen met een Ibanez DE7 Delay/Echo levert het pedaal voor mij ruim voldoende ruimtelijke klanken.
Op gitaar en synthesizer vind ik de extremere kanten van de ShimVerb bruikbaarder.
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Ik heb een pure boost aangeschaft omdat ik even geen budget heb voor een RC bass booster die ik terug nodig heb na mijn terugkeer naar Markbass.
Kan eigenlijk niks negatiefs ervan zeggen buiten dat ze met behulp van velcro niet erg stevig en stabiel op mijn pedalboard staat en dat de grote middenknop mss iets te gemakkelijk draait. Op termijn zal ik wel eens teruggaan naar de real thing maar qua klank echt prima.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Zit eigenlijk te wachten op een goed op maat gemaakt pedalboard dat met deze pedaaltjes snel uit de voeten kan.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

bass.player schreef:Ik Kan eigenlijk niks negatiefs ervan zeggen buiten dat ze met behulp van velcro niet erg stevig en stabiel op mijn pedalboard staat en dat de grote middenknop mss iets te gemakkelijk draait. Op termijn zal ik wel eens teruggaan naar de real thing maar qua klank echt prima.
Peachabell schreef:Degelijk pedaal, de kleine knopjes bovenop vind ik niet echt handig, maar het werkt.
Ik vind 'm niet in alle standen even goed bruikbaar voor bas, .....
Zo'n beetje zoals ik de pedalen tot nu toe ervaar. Ze werken en klinken prima. Onhandig kleine knopjes. Heb bijvoorbeeld de Hustle Drive en Ninety Orange vergeleken met de originelen en kon eigenlijk nauwelijks of geen verschil in klank ontdekken.
De Hustle Drive vind ik niet geschikt voor bas, maar dat geldt wat mij betreft ook voor het origineel
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

Ik gebruik de Graphic Equalizer B (?), degelijk, klein ding. Niet heel veel keuze uit de frequenties (5-bands), maar goed, wat wil je van zo'n klein pedaal.. Doet precies wat ie moet doen, is robuust gebouwd/voelt niet goedkoop aan, en neemt prettig weinig ruimte in op m'n board(je). Enige nadelen die ik kon ontdekken zijn 1. t aflezen van de level-knop, t volume wordt aangegeven door een gleufje op het doorzichtige knopje, en is daardoor wat lastig af te lezen. En 2., zoals eerder genoemd, doordat 'ie zo klein is blijft 'ie niet helemaal lekker hangen aan de velcro op het board.. Maar goed, dat zijn allebei kleinigheidjes :D
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik ben niet zo'n fan van de kleine pedaaltjes van mooer. Die van TC electronic bevallen mij een stuk beter.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Heb je ook argumenten om je mening kracht bij te zetten?
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Tijdje teru gheb ik de Electric Lady een kans gegeven. 1 op 1 vergelijk met het origineel (EHX electric Mistress) was aanleiding om hem weer heel snel te laten gaan.. In verhouding klonkt hij blikkerig en veel minder ruimtelijk. In band verband bleef er niets van over.

Nog kleiner dan de mooer pedalen... Hotone. Op dit moment heb ik een Hotone Choir (chorus) en moet zeggen dat die erg lekker klinkt.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Britsie schreef:Heb je ook argumenten om je mening kracht bij te zetten?

Tuurlijk! Zelfs de baseffecten van mooer lijken mij meer 'gitaargericht'. Het laagbehoud is meestal ver te zoeken. Bij de TC pedaaltje laad je een bas toneprint en is dat probleem al heel snel opgelost. Mede daardoor zijn deze pedaaltjes een stuk breder inzetbaar.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

SpcMnk schreef:Tijdje teru gheb ik de Electric Lady een kans gegeven. 1 op 1 vergelijk met het origineel (EHX electric Mistress) was aanleiding om hem weer heel snel te laten gaan.. In verhouding klonkt hij blikkerig en veel minder ruimtelijk. In band verband bleef er niets van over.

Nog kleiner dan de mooer pedalen... Hotone. Op dit moment heb ik een Hotone Choir (chorus) en moet zeggen dat die erg lekker klinkt.
Dank dat je dat voor me hebt gedaan. Ik was ook erg benieuwd.

Ik heb meerdere Mooer pedalen gehad, gemod en gefixt en ben het eigenlijk wel eens met een aantal andere schrijvers; ze halen het niet bij het origineel. Waar het door komt? Onderdelen? Grootte van de onderdelen (alleen SMD)? No idea. Niet voor mij iig :)
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Bernardduur schreef:Ik heb meerdere Mooer pedalen gehad, gemod en gefixt en ben het eigenlijk wel eens met een aantal andere schrijvers; ze halen het niet bij het origineel. Waar het door komt? Onderdelen? Grootte van de onderdelen (alleen SMD)? No idea.
Over welke pedalen hebben het dan? De specifiek op gitaar gerichte pedalen? Daarvan kan ik me voorstellen dat ze tegenvallen op bas.

Ik ben meer benieuwd welke pedalen van Mooer juist wel kunnen werken voor bas.
SpcMnk schreef:Tijdje teru gheb ik de Electric Lady een kans gegeven. 1 op 1 vergelijk met het origineel (EHX electric Mistress) was aanleiding om hem weer heel snel te laten gaan.
Is de ehx electric mistress niet stereo? Wat ik op Youtube hoor vind ik nu ook niet bepaald warm en ruimtelijk klinken. Pretendeert Mooer dat het klonen zijn van andere bepaalde modellen/ merken?
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Watt schreef:... Pretendeert Mooer dat het klonen zijn van andere bepaalde modellen/ merken?
De namen laten toch niet echt veel te raden over? Of, als de naam niet een directe link geeft, zit er iets in de naam wat wijst op het 'origineel' [blue comp e.d.]
Hoe dan ook: hier de mooers, met de originelen ernaast:

NB: wellicht als je de pedalen niet vergelijkt, of niet vergelijken kan met de pedalen waar ze op gebaseerd zijn, dat het wel meevalt, maar ik durf er wel wat voor te verwedden dat iedereen [ja, iedereen] bij een 'blinde' een-op-een vergelijking de mooers ertussenuit kan halen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

viersnaar schreef:NB: wellicht als je de pedalen niet vergelijkt, of niet vergelijken kan met de pedalen waar ze op gebaseerd zijn, dat het wel meevalt, maar ik durf er wel wat voor te verwedden dat iedereen [ja, iedereen] bij een 'blinde' een-op-een vergelijking de mooers ertussenuit kan halen.
Dus jij hebt ze 1 op 1 vergeleken? Ik verwacht ook niet dat ze exact hetzelfde klinken. Zou mooi zijn voor dat geld, maar het gaat mij erom of ze voor bas werken of niet.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Plaats reactie