Alternatief voor Radial Bassbone?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Alternatief voor Radial Bassbone?

Bericht door BassAgent »

Ik heb een Radial Bassbone (eerste generatie), echt een te gek ding. Het is een vaste waarde op m'n pedalboard en hij werkt al-tijd. En toch moet er iets anders komen. Die Radial is namelijk te uitgebreid voor mij. Twee kanalen, EQ, shaping, loop functie e.d. heb ik allemaal echt niet nodig, en ik vind het zonde om zo'n uitgebreid ding voor alleen de boost-functie op m'n bord te laten.

Dus wat nu? Aguilar Tonehammer? EBS MicroBass (ook wel erg veel knopjes)? MXR? Ik weet het niet zo goed.

Wat ik nodig heb:
-Een boost functie
-Een niet al te uitgebreide EQ
-Eventueel een subtiele drive maar dat is absoluut niet noodzakelijk
-Niet al te veel kleuring.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7919
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Als je niet al teveel kleuring wilt moet je in ieder geval de EBS laten liggen. Dat is namelijk de reden dat ik m weg heb gedaan.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Misschien de MXR preamp? Lijkt me aan al je eisen (behalve de drive) te voldoen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik heb de EBS en Aguilar gehad. Bij de EBS zijn de 2 kanalen moeilijk op elkaar af te stemmen. Je kan veel met de EBS, maar er is naar mijn idee niet goed nagedacht hoe je dat allemaal naast elkaar goed kan laten werken. Zelf vond ik de EBS saus, mwah, het is niet mijn sound. De drive vond ik ook matig.

De aguilar was qwa sound erg goed de drive is 1 van de betere overdrives die ik heb gehad, heel erg natuurlijk en heel erg aanslaggevoelig. MID-Freq is een erg goede feature. Wel vond ik jammer dat op de knobs geen 0 punt zat, hiermee bedoel ik dat als je bv de bas op twaalf uur hebt staan dan valt hij niet in in een "gaatje". Het grootste nadeel is dat beide kanalen niet op elkaar af te stemmen zijn qwa volume(bij lange na niet!). De aguilar heb ik weggedaan omdat ik een preamp heb ingebouwd met mid-sweep en daarom de preamp niet meer nodig had. Nog een nadeel is de 18V voeding (vond ik)

De aguilar vond ik beter voor live gebruik, klonk beter is makkelijker in te stellen en gebouwd als een tank. De ebs is meer een zwitsers zakmes is veelzijdiger, maar vond ik minder werken en minder klinken.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

What about die Radial gewoon op je pedal board laten zitten en van de dingen afblijven die je toch niet gebruikt? De meeste preamp alternatieven zijn maar iets kleiner dan de Radial, met uitzondering van bijvoorbeeld de MXR preamp. Dus alleen als je echt ruimte nodig hebt. Maar als het verder goed werkt...why the heck change?
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

Klinkt alsof je deze zoekt:https://www.youtube.com/watch?v=qHdikC4jgqo

boost
simpele eq
iets drive
Chowny SWB Pro Walnut; PJB Double 4; Beat Buddy; Korg Pitchblack

Oost west, bas best.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Unlord schreef:What about die Radial gewoon op je pedal board laten zitten en van de dingen afblijven die je toch niet gebruikt? De meeste preamp alternatieven zijn maar iets kleiner dan de Radial, met uitzondering van bijvoorbeeld de MXR preamp. Dus alleen als je echt ruimte nodig hebt. Maar als het verder goed werkt...why the heck change?
Goed punt.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Seymour Duncan boost pedaal. Alleen boost en een trucje met impedantie. Waardoor een singlecoil humbucker gaat klinken. Werkt tegek op bas. 1 knop en 1 schakelaar... Aanrader...

Ik weet niet of je veel optreedt. Maar die Tonebone is wel een redder. Als er iets mis is met een backline heb je altijd nog dat ding... Dus ik denk dat je hem beter kan houden... Maarja ... wie ben ik.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Unlord schreef:What about die Radial gewoon op je pedal board laten zitten en van de dingen afblijven die je toch niet gebruikt? De meeste preamp alternatieven zijn maar iets kleiner dan de Radial, met uitzondering van bijvoorbeeld de MXR preamp. Dus alleen als je echt ruimte nodig hebt. Maar als het verder goed werkt...why the heck change?
Omdat ik niet houd van pedalen waar functies op zitten die ik toch niet gebruik. Dan heb ik liever een apparaat dat voldoet aan mijn wensen (en meer ook niet) en draag ik die Tonebone wel over aan iemand die het ding wél helemaal (of bijna helemaal) benut.

Ik kreeg van een forumlid een T-Rex Twin Boost aangeboden, dat lijkt me wel wat :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie