EBS Fuzzmo any-one?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

EBS Fuzzmo any-one?

Bericht door rensbass »

Heeft iemand deze al aan de tand gevoeld? K had er geen weet van dat tie bestond.
is t iets aparts of een big muff met extra's?
Ziet er wel cool uit en niet te gek duur.
Failure is always an option.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Ja, zover was ik al :D
Maar k vind al de demo's op youtube nogal ruk, rare riffs, teveel clean-blend...verder klinkt t allemaal nogal dunnetjes. K hoopte dat iemand hier er 1 heeft of erover heeft gespeeld
Failure is always an option.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik vind het niet mooi klinken. De Danelectro Coolcat fuzz is denk ik een beter pedaal om te testen...



Danelectro en Electro Harmonix doen al heel lang fuzz boxen. En het hart van die dingen is een paar germanium of silicium transistors. Die dingen bepalen de "fuzz" . En daar moet je naar zoeken. Dus die twee partijen maken over het algemeen de beste betaalbare fuzz boxen. Bij de dure boxen is het altijd de vraag of het volgende pedaal dezelfde transistors heeft als de vorige...

Zoals je weet heb ik een Shin Ei fuzz wah gehad. Dat klonk top. Zowel op gitaar als bas. De Dan electro coolcat fuzz staat al heel lang op mijn short list. Beluister hem maar op gitaar en bas. Klinkt echt lekker.

Vergeet niet dat met een drive pedaal voor de fuzz box kun je de karakter van zowel de fuzz als de drive errug veranderen en daarmee naar je hand zetten.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Way Huge Swollen Pickle is ook heel tof (gitaar en bas). Klinkt behoorlijk dik in het laag. Geen clean blend, dus dat is misschien wat lastiger. Draai je de knop naar rechts, dan hoor je 'm flink clippen en dat geeft toffe geluiden. Toch vind ik fuzz een erg lastig iets om goed in te stellen: analoog he... zelfde geldt voor een modulator, envelope filter.. dat is het grote voordeel aan digitale sounds: instellen en het blijft hetzelfde. Ik heb een combi van overigens.

Afbeelding
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

vergeet de interne trimpots niet bij een swollen pickle !!!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

k heb de dirty donny uitvoering. :wink:
Ben ook niet op zoek naar een Fuzz, ik kwam m gewoon tegen op t net, en had er hier nog niks over gehoord. Volgens mij leeft fuzz op t moment ook iets minder dan een paar jaar geleden (ik kan er naast zitten uiteraard)
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

goh misschien leeft het iets minder publiek maar ik heb genoeg fuzz pedalen om dat tegen te spreken :mrgreen:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Fuzzig onderwerp...... Eigenlijk.. :mrgreen:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie