Nieuwe Minifoogers

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Nieuwe Minifoogers

Bericht door Dr Teng »

Iemand deze reeks al geprobeerd? Op bas schijnbaar ook behoorlijk geloofwaardig. Ring mod, drive, boost, flange, delay.. jammie..

Afbeelding

https://www.moogmusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Die zijn allang niet meer zo nieuw toch? wel een stuk minder uitgebreid dan de echte Moogerfoogers......Ik vind het vrij standaard pedalen eigenlijk. Zelfde mogelijkheden en knoppen als menig ander pedaal. Van Moog verwacht ik iets speciaalers.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Los van het Moog-marketingsausje geeft het merk zelf ook toe dat dit de kleinere varianten zijn van de MF series, sterker nog, dat is hun doel. Ik heb zo'n grote bak ook wel gehad, maar ze zijn toch bepaald niet ideaal om even live te gebruiken. Voor dat geld halen ze natuurlijk wat van het origineel af. Dan blijft nog steeds mijn eerste vraag staan.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

oneens Teng, het klonk dik as hell.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

Enkel nog hun LPF in een kleiner jasje met navenante prijstag en iedereen blij?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

En een basic Freqbox aub.

@Zom: alles klonk vet. Ik mis het. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Heb de MF Ring , echt vet ! Expression pedal erbij en je waant je in hyperspace
:facepalm:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Cool. Is besteld.. on its way. 8)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Eerste indruk na een uurtje klooien op bas:

Goed gebouwd kastje, 't zit stevig in elkaar. Potmeters voelen sterk en draaien soepel rond. Inputs klikken stevig. Kwaliteit so far. Het apparaatje vraagt een stroomsterkte van 13mA en 9V. Met een batterijtje kan je wel even toe, welke bijgeleverd is.

Geluid: warm, dik in het laag. Je kunt hele smerige en aangedikte basgeluiden creeeren als je de frequentie net niet in tune instelt. Ga je hoger in de frequenties, dan wordt het snerpend. Het aardige is hierbij de tone en mixknop. Het haalt het storende randje van een modulator af, de mixknop haalt de vaak aanwezige 'too much'-factor eraf. Drie knopjes slechts, maar een gouden greep wat mij betreft.

Ik heb de grote Fooger gehad en ook de EHX Ring Thing. Beiden zijn zo uitgebreid, dat je de weg wat kwijt raakt. Teveel keus is lastig kiezen en dit is een fijne afgeleide voor op een pedalboard. Met expressiepedaal vast heel handig, maar voor een felle toevoeging heb ik'm eerst niet nodig.

TOf!!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie