Eden WTDI

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Eden WTDI

Bericht door Vibes2008 »

Iemand ervaring met de Eden WTDI preamp pedal? Ik heb hem besteld omdat hij lekker goedkoop was bij Piet Joosten (125 euro)
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Ben er ook wel benieuwd naar. Leuke prijs voor een preamp.
K heb een hartke bassatack geprobeerd, maar werd daar niet echt vrolijk van. De sansamp BDDI vind ik erg fijn, maar wil ik ook nog ns een paradriver op de kop tikken, die lijkt me net nog wat veelzijdiger.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik heb er eentje. Althans...hij ligt ter reparatie in Duitsland bij een lid van het Eden forum. Al vier maanden. Tweedehands gekocht voor 60 euro een er veel lol van gehad. Hopelijk krijg ik hem ooit terug...
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

Ik heb er ook eentje, klinkt erg fijn. Ik heb `m lang geleden op mijn pedalboard echter wel vervangen door de MXR bass preamp, want de WTDI overstuurt wat snel bij hoge output bassen. Daardoor moest ik de gain veel te ver dicht draaien.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ben benieuwd, hoor en lees goede recenties. Ik heb de MXR M81 gehad, helaas overleden door een stroompiek vanuit de pa bij een optreden. Was ook een fijn kastje.

het oversturen hoor ik wel vaker bij preamps. Komt idd door de hoge ouitput op active bassen.
Deze preamp wil ik ook op passive bassen gebruiken.

Even wat anders, wat is de voorkeur in de pedal loop? Vooraan of achteraan?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

Normaal gesproken zou k zeggen achteraan, maar wat zijn je andere effecten?
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Haha een envelope, octaver, distortion, chorus. Volgens mij ligt het eraan wat je wilt bereiken toch met de pedal? Als preamp of als preamp voor je basgitaar.
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Alban schreef:Ik heb er ook eentje, klinkt erg fijn. Ik heb `m lang geleden op mijn pedalboard echter wel vervangen door de MXR bass preamp, want de WTDI overstuurt wat snel bij hoge output bassen. Daardoor moest ik de gain veel te ver dicht draaien.
Dat had ik ook! Precies die reden dattie weg is.
:facepalm:
Plaats reactie