Ervaringen/opinie tweedehands pedalen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
BBladeRunner
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:33

Ervaringen/opinie tweedehands pedalen

Bericht door BBladeRunner »

Hallo,

Ik wil me voor het eerst een tweedehandspedaal aanschaffen (waarvan de garantieperiode al verlopen is).
Wat zijn gangbare/aanvaardbare tweedehands prijzen?

Wat zou betaal je bijvoorbeeld nog voor (prijzen Bax):
- Boss ODB-3 Bass OverDrive (nieuw 85euro)
- EH Bass Big Muff Pi (nieuw 88 euro)
- EWS Bass Mid Control 2 baspedaal (nieuw 189 euro)
?

Houden bepaalde merken meer waarde?
Hoe lang gaat zo'n pedaal trouwens mee?
Makkelijk te herstellen indien stuk?
Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Ervaringen/opinie tweedehands pedalen

Bericht door SpcMnk »

Bij nog nieuw verkrijgbare pedalen is 2/3 van de nieuwprijs gangbaar. Bij oude pedalen is het vaak net wat je er voor over hebt...

Over de levensduur is weinig te zeggen. Beetje afhankelijk hoe je er mee omgaat. Ik heb 40 jaar oude pedalen waar nog nooit onderhoud aan nodig is geweest. Mocht het wel nodig zijn: Rogier! Aka Bernardduur. Betaalbaar en erg goed!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Ervaringen/opinie tweedehands pedalen

Bericht door padawatje »

Ik heb nog nooit een pedaal nieuw gekocht. Veel van de gangbare pedalen kan je gemakkelijk tweedehands vinden. 2/3 van de nieuwprijs lijkt mij het absolute maximum, ikzelf vind de helft eerder gangbaar. Voor mijn EHX Bass Big Muff heb ik zelfs maar 35€ betaald, denk ik.
En ik veronderstel dat elk pedaal wel te herstellen is, maar of het rendabel is hangt af van het tarief en het aantal werkuren van de reparateur, denk ik. Tenzij je het zelf kan.
En sommige pedalen hebben een zekere cult status verkregen, waardoor de 2de hands prijzen flink omhoog gaan. Wat ik zelf gek vindt voor een hoopje weerstanden, condensators en dioden.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7920
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Ervaringen/opinie tweedehands pedalen

Bericht door BassKees »

Als het pedaal er nog goed uitziet en de originele verpakking en papieren zitten erbij zou ik tot 2/3 van de nieuwprijs gaan. Voor een goed uitziend los pedaal 50-60%.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Ervaringen/opinie tweedehands pedalen

Bericht door Dr Teng »

De tweedehandsprijs hangt erg van het pedaal af, maar genoemde percentages zijn wel gangbaar. Ik doel meestal op 60%, give or take. Ik heb geen enkel pedaal op mijn board nieuw, behalve de laatste aanwinst, een Moog. Die zijn nog niet tweedehands te vinden hier en zo duur was die niet (mini Ring). Voor een RMI pedaal heb ik 75% betaald: tot nu toe heb ik maar 1 exemplaar tweedehands gevonden en ik wilde zo'n ding hebben. Dan geef je toe.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie