Fuzz zoektocht

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Fuzz zoektocht

Bericht door viersnaar »

Mwhoaaaa....
Dat valt wel enigzins tegen in de praktijk hoor.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Fuzz zoektocht

Bericht door rensbass »

N betere link lukt me niet. Wel een 1 op 1 vergelijk met gitaar. Niet t zelfde, maar of t echt zoveel "minder" is. T is allemaal smaak natuurlijk.
https://youtu.be/7WO6fjpJaNY

K ben dol op fuzz, maar momenteel niet bruikbaar in mn setting.
Alltime fav's
-gemodde zwarte rus, met dank aan Rogier, andere behuizing, clean blend en mid control.
-mxr el grande bassfuzz, enorme output is wat jammer maar lekkerder dan de mxr deluxe.
-way huge swollen pickle, k heb de dirty donny versie.
-ehx bass big muff, prima fuzz voor weinig
-ebs fuzzmo, heb ik nog niet zo lang, moet er nog wat meer mee stoeien, wel eeg veelzijdig.

Verdere luxere/duurdere heb ik zelf nooit bespeeld.
Een proco rat is ook erg lekker weet n iet of dat ook onder fuzz valt...... dr no black magic vond ik een beetje te heftig, was van erg ruig tot enorm ruig.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Fuzz zoektocht

Bericht door viersnaar »

Ik heb ze allebei hier thuis staan, de groene rus en de nano. Kan ze dus zelf 1-op-1 vergelijken. Lijken wat mij betreft niet op elkaar hoor. Het is wel een soort familie van elkaar uiteraard, maar vergelijkbaar, nee echt niet.
Maar allez.... alles is persoonlijk. Ligt er ook een beetje aan hoe secuur je bent; voor mijn vrouw lijken alle fuzz-en, overdrives, distortions op elkaar.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Fuzz zoektocht

Bericht door rensbass »

Cool, ook al ns een deluxe geprobeerd? Heb al ns een 1 op 1 gehoord met een zwarte muff, en dat leek erg op elkaar.
Failure is always an option.
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Fuzz zoektocht

Bericht door Sabbracadabra »

Ik ben zelf ook best gecharmeerd van de Bas big muff deluxe. Vind het met de tone en sustainknop redelijk ver open een erg fijne sound. Maar dan is het niet echt een klassieke muffsound meer. Beetje verlies in het laag maar dat compenseer ik met mijn Le Bass :jam:
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Fuzz zoektocht

Bericht door Sabbracadabra »

Dit is trouwens wel de eerste fuzz waar ik echt iets mee kan. Ik heb de bass blow torch en de normale bass big muff ook gehad maar toen wist ik total nog niet hoe met pedalen om te gaan(is ook al 5/6 jaar geleden) dus echt een goede vergelijking kan ik niet maken.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Fuzz zoektocht

Bericht door we tigers »

Ik zag vandaag de aankondiging van Way Huge van the Russian Pickle. Wellicht interessant.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Fuzz zoektocht

Bericht door we tigers »

Net de knoop doorgehakt en een Fuzzrocious Grey Stache besteld. Reuzebenieuwd!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Fuzz zoektocht

Bericht door MagicOnion »

Cool! Ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Fuzz zoektocht

Bericht door kamiell »

Dit topic puur uit interesse nog maar eens bovenhalen: Gebruiken veel mensen een combinatie van meerdere fuzz-pedalen in hun 'dagelijkse setup'?

Ik zweer op dit moment bij een EHX big muff (tone op 9u, sustain volledig dicht) die voortgaat naar een Swollen pickle (ken de instellingen niet meer van buiten maar grofweg: Tone op 2u, sustain een klein beetje open). Dit geheel gaat dan mooi in mijn Fender Bassman 100t, met op het cleane signaal de volumeknop volledig open voor het extra randje.

Ik lees hierboven dat de swollen pickle en de big muff heel gelijkaardig zijn maar dat vind ik niet waar. Ze vullen elkaar in mijn setup mooi aan op volgende manier: De big muff geeft het soort van ogenblikkelijk geknetter, heel reactief op het inkomend signaal, maar sterft (met mijn instellingen in ieder geval) heel snel uit. De Swollen Pickle vult dit aan met een onderliggende fuzz, minder reactief maar wel beter uitklinkend. Dit geheel in de bassman geeft een heerlijk volle fuzz, zonder verlies van definitie, zonder verlies van laag...

Mijn ervaring met de Swollen Pickle is in ieder geval dat dat ding er (op een enorm fijne manier) zwaar over gaat. Zet de sustainknop een klein beetje open en dat ding ronkt als een kettingzaag. Maar dan een geweldig mooi klinkende kettingzaag.


Edit: Schaamteloze plug van hoe dat dan in studioverband moet klinken:
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Brm
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 feb 2009, 09:17

Re: Fuzz zoektocht

Bericht door Brm »

Sinds gister de Walrus Audio Jupiter overgenomen van onze gitarist. Hij is overgestapt naar Death By Audio en stelde voor om de jupiter eens op mijn plankje te gooien. Ik was 200% omvergeblazen. Wat een vet geluid. Uren gesleuteld aan de instellingen van de bass big muff pi maar kreeg daar niet het geluid uit wat ik zocht. Jupiter was in 1 keer daar. Ik ben overtuigd!

Met een schuin ook kijk ik wel nog naar de volgende:
Malekko B:Assmaster
Death by Audio Fuzz War
https://www.vortexsurfer.com

Fender, Ampeg, Fuzzy
Plaats reactie