DI tussen amp en cab?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

DI tussen amp en cab?

Bericht door dr. Bassvibes »

Betaalbare alternatieven voor basgitaar? Of komen wij er weer eens bekaaid van af? Lijkt me nu juist voor basgitaar een uitkomst, zo'n DI-box die je ná je buizenversterker kunt hangen...
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

DI tussen amp en cab?

Bericht door phoerd »

dr. Bassvibes schreef:Betaalbare alternatieven voor basgitaar? Of komen wij er weer eens bekaaid van af? Lijkt me nu juist voor basgitaar een uitkomst, zo'n DI-box die je ná je buizenversterker kunt hangen...
https://www.thomann.de/nl/radial_engine ... eactor.htm
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

DI tussen amp en cab?

Bericht door Madame Clapotis »

Rieno schreef:Voor gitaar zijn ze heel leuk, voor bas echt niet..lage frequenties vallen te vroeg af bij dat ding.
Spreek je nu over de Palmer PDI09? Vreemd, nog niet echt last van. Geluidstechnieker moest gisteravond zelfs cutten rond de 100Hz omdat t sublaag anders teveel overheerste (of het lag nu specifiek aan deze zaal).
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

DI tussen amp en cab?

Bericht door Rieno »

Nee, over de SM57 ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

DI tussen amp en cab?

Bericht door Madame Clapotis »

Oh sorry, verwarring :wink: :oops:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

DI tussen amp en cab?

Bericht door Rieno »

Nou, mijn fout zie ik nu; ik reageerde terwijl ik dacht op de laatste pagina te zitten, maar daar zat ik bij lange na al niet meer :facepalm: Dus het liep wel erg scheef zo..
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

DI tussen amp en cab?

Bericht door dr. Bassvibes »

Aha, kijk eens aan. :)
Rieno schreef:Nee, over de SM57 ;)
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: DI tussen amp en cab?

Bericht door Goose »

Even een oud topic naar boven halen.
Voorheen had ik een Orange AD200B. Die toch weg gedaan omdat ik het laag toch iets te flubbelig vond. Ik heb nu een Randall RB500, buizen voorversterker en een mosfet eindtrap. Nu heb ik gelezen dat een transistor eindtrap ook beter over zo'n DI cab sim kan gooien qua klank. Bron: handleiding van de RedBox (ik heb zelf de oude hoervan). Nu is eigenlijk mijn vraag of deze DI's deze wattages wel aan kunnen. 500 watt. Ik zal hem echt niet snel open zetten, maar toch....
Oh en nog zo iets, bijna alle van deze DI's met sims zijn bedoelt voor gitaar qua klank. Is er dan helemaal geen 1 die voor ons bassisten tegemoet komt?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Re: DI tussen amp en cab?

Bericht door Bernardduur »

Goose schreef: 17 jul 2017, 18:57 Even een oud topic naar boven halen.
Voorheen had ik een Orange AD200B. Die toch weg gedaan omdat ik het laag toch iets te flubbelig vond. Ik heb nu een Randall RB500, buizen voorversterker en een mosfet eindtrap. Nu heb ik gelezen dat een transistor eindtrap ook beter over zo'n DI cab sim kan gooien qua klank. Bron: handleiding van de RedBox (ik heb zelf de oude hoervan). Nu is eigenlijk mijn vraag of deze DI's deze wattages wel aan kunnen. 500 watt. Ik zal hem echt niet snel open zetten, maar toch....
Oh en nog zo iets, bijna alle van deze DI's met sims zijn bedoelt voor gitaar qua klank. Is er dan helemaal geen 1 die voor ons bassisten tegemoet komt?
redbox kan de 500W prima aan!

Er zijn geen dedicated amp sims voor bass, tenminste, geen simpele. De Torpedo C.A.B. heeft wel enkele bas cabs.
Ik heb al wel vaker Redboxes aangepast voor bas gebruik.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: DI tussen amp en cab?

Bericht door Goose »

Is er nog een groot verschil tussen de nieuwe en de oude redbox?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Re: DI tussen amp en cab?

Bericht door Bernardduur »

Goose schreef: 18 jul 2017, 08:53 Is er nog een groot verschil tussen de nieuwe en de oude redbox?
Ja!

Er zijn er meerdere gemaakt; de H&K amps hebben ook weer redboxes ingebouwd die weer anders zijn dan degene die je stand alone kan kopen.

De RedBox MK1 had een leuk circuit met een schakeling die toen nog voorkwam in de amps van H&K. Iets anders dan de latere modellen. Persoonlijk vind ik deze minder geschikt voor bas.
De RedBox Pro was de tweede uiting, een totaal ander circuit (passief) met spoelen ipv actieve onderdelen. Erg leuk geluid, zeer geschikt voor bas, maar helaas erg gevoelig voor storing door de spoelen (dus niet naast een trafo of power supply leggen).
De RedBox MKII is de meest voorkomende versie, start van het circuit dat ook later gebruikt zal worden. Deze zijn gemakkelijk aan te passen naar andere geluiden. Helaas heeft deze nog geen phantom power optie
De RedBox MKIII was een kortlevende versie die later overgegaan is op de RedBox Classic; weinig verschil tussen de twee, de Classic is iets stabieler (andere bouwmatrialen gebruikt). Deze is met wat aanpassingen goed geschikt voor bas, stand alone trouwens best een leuke toon als je wat EQ gebruikt op de mengtafel
De Redbox 5 is de nieuwste versie, bijna identiek circuit als de Classic maar met meer schakelopties.

De 3, Classic en 5 kunnen allen werken op phantom power
Laatst gewijzigd door Bernardduur op 24 jul 2017, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: DI tussen amp en cab?

Bericht door Goose »

Van alle versies die er zijn noem je nu juist niet de redbox pro, en juist die heb ik....
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: DI tussen amp en cab?

Bericht door phoerd »

Goose schreef: 20 jul 2017, 12:12 Van alle versies die er zijn noem je nu juist niet de redbox pro, en juist die heb ik....
Goed lezen

De RedBox Pro was de tweede uiting, een totaal ander circuit (passief) met spoelen ipv actieve onderdelen. Erg leuk geluid, zeer geschikt voor bas, maar helaas erg gevoelig voor storing door de spoelen (dus niet naast een trafo of power supply leggen).
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: DI tussen amp en cab?

Bericht door Goose »

Iemand bekend met Correct Sound Cab Sim?

https://youtu.be/LpBJg2Zshh4
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: DI tussen amp en cab?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Two notes heeft nu ook de captor. Ziet er interessant uit.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie