Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Chino »

De gain changer snoept toch wat laag weg op hogere volumes. Goed bruikbaar voor een van mijn projecten. Maar zal niet iedereens smaak zijn.
Nu net een TC Dark Matter binnen. Vanavond in de oefenruimte uitproberen!

De Zvex was niet helemaal wat ik zocht. Weet niet meer zeker of het de bas of gitaar versie was.

Die Marshall jcm klinkt tof, maar schijnt ook heel zwaar te zijn. Ik ga vandaag weer los met mijn Ampeg v4bh en wat betreft gewicht is dat wel voldoende. :oops:
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door viersnaar »

Chino schreef:De gain changer snoept toch wat laag weg op hogere volumes.
Dat dacht ik toch.
Dit was voor mij typisch een pedaal waar ik een goede eerste indruk van had, maar al heel snel op uitgeluisterd was.

De TC Dark matter is overigens ook niet 'je-van-het' hoor. [maar voor de huidige nieuwprijs van een paar tientjes wel een erg goede prijs-kwaliteit verhouding. [vind ik]]
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door tieleman »

Aangezien het schema van de Gain Changer gewoon op hun site staat kan een van de technische personen hier misschien een modje bedenken die voor meer laag-weergave zorgt?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Bernardduur »

tieleman schreef:Aangezien het schema van de Gain Changer gewoon op hun site staat kan een van de technische personen hier misschien een modje bedenken die voor meer laag-weergave zorgt?
Gemakkelijkst is de 100p over de 1e stage vervangen door 200 - 300p
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Chino »

Bernardduur schreef:
tieleman schreef:Aangezien het schema van de Gain Changer gewoon op hun site staat kan een van de technische personen hier misschien een modje bedenken die voor meer laag-weergave zorgt?
Gemakkelijkst is de 100p over de 1e stage vervangen door 200 - 300p
Klinkt makkelijk, maar neem aan dat het niet een kwestie is van onderdeel eruit en er weer in zonder e.e.a. weer vast te moeten solderen, lijmen, wat dan ook?
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door tieleman »

Volgens eigen zeggen op de site zijn het pedaaltjes die goed te onderhouden vallen, maar je zult nog steeds een soldeerbout er dan op moeten zetten.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Bernardduur »

Chino schreef:
Klinkt makkelijk, maar neem aan dat het niet een kwestie is van onderdeel eruit en er weer in zonder e.e.a. weer vast te moeten solderen, lijmen, wat dan ook?
Ik zou er zelf een condensator overheen solderen (parallel zetten) waardoor de waardes kunnen worden opgeteld. Dus een 100p eroverheen solderen is voldoende...... maar ja, dan moet je zelf kunnen solderen :)
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 199
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door HansK »

Ik vrees dat het verhogen van de 100pF geen baswinst gaat opleveren...
Hiermee verlaag je enkel iets de gain bij de hele hoge frequenties, mss dat dit wel een indruk geeft dat de laagweergave iets prominenter is.
De oplossing moet meer gezocht worden door de 4 C's tussen de - (inverterende) ingang en de Vref royaal in waarde te verhogen.
Echter, dit vergt ook een serieuze ingreep met behulp van de soleerbout.
Maar, ehh... zou een TC Eletronic Mojo geen mooi alternatief zijn?
Vreet nauwelijks laag én is héul vriendelijk geprijsd.
'k heb hem zelf ook. :wink:
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Bernardduur »

Je kan zeker deze 4 C's vervangen door hogere waardes...... nadeel is dan dat het hele filter dat de Gain Changer zo 'mooi' maakt verandert waardoor (ikzelf) het geen 'Barber Gain Changer' meer vond.

Door de 100p te verhogen neemt de low pass filter aldaar toe waardoor je net ietsje meer laag krijgt zonder dat het 'magische' filter ook maar iets verandert.

Andere optie is natuurlijk het mid filter aan te passen; Duncan's amp tone stack calculatorkan je daar goed mee helpen!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Muziekschuur »

Chino schreef:De gain changer snoept toch wat laag weg op hogere volumes. Goed bruikbaar voor een van mijn projecten. Maar zal niet iedereens smaak zijn.
Nu net een TC Dark Matter binnen. Vanavond in de oefenruimte uitproberen!

De Zvex was niet helemaal wat ik zocht. Weet niet meer zeker of het de bas of gitaar versie was.

Die Marshall jcm klinkt tof, maar schijnt ook heel zwaar te zijn. Ik ga vandaag weer los met mijn Ampeg v4bh en wat betreft gewicht is dat wel voldoende. :oops:
Ik heb nu best wel wat 100 watt toppies in m'n handen gehad. Ik denk dat een JCM800 bass net zo zwaar is als een V4BH . Een gewone JCM800 weegt 20,5 kg. Ik vermoed iets zwaardere trafo's. 22kg misschien? De Ampeg weegt ook 20-21kg.

Als je toch zo'n Ampeg hebt, dan een Ampeg Scrambler ervoor?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Bolobass »

Een T-max met bas-mod tube screamer over een 2x15.

Als het goed genoeg is voor Jo Bench...
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Jerry »

EHX English Muff'n met bass mod, einde discussie :wink: :finger:

Afbeelding
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door A-lex »

Afbeelding
als we echt de discussie willen afsluiten ga ik toch voor deze :mrgreen:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Jerry »

A-lex schreef:Afbeelding
als we echt de discussie willen afsluiten ga ik toch voor deze :mrgreen:
Ik ben niet direct overtuigd, dat ding kan meer dan alleen typische Marshall gitaar amp oversturing :lol:
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Distortion a la Marshall gitaarversterkers

Bericht door Chino »

:lol:

Goed bezig. Ik ben nog wat aan het experimenteren, bedankt voor de tips/suggesties.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Plaats reactie