OC-2 prikt niet door de mix

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

OC-2 prikt niet door de mix

Bericht door MagicOnion »

Bij mij staat er een overdrive achter mijn OC-2. Gouden combinatie! :jam:
Ik gebruik mijn OC-2 trouwens ook geregeld zonder overdrive of andere effecten, en ik heb er geen problemen mee om hoorbaar te blijven in m'n band. En dat is dan zowel bij enkel het -1 octaaf, als bij het -1 octaaf met dry signal erbij gedraaid, of alle andere combinaties.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

OC-2 prikt niet door de mix

Bericht door SpcMnk »

Er zijn een paar versies van de OC-2.. zelf heb ik een OctaveR, twee Octave's uit japan en twee Octave's uit Taiwan gehad. De oudere japanse modellen die nog met 12V werken gebruikte ik in daisy chain met andere 9v pedalen (bekend truukje..). Maar toch, met de Taiwanezen had ik elke keer een beter geluid en minder problemen met de andere pedalen in de daisy chain.. Nu heb ik dus enkel nog een op 9volt draaiende Taiwanees. Met grote tevredenheid. (alleen -1 of met dry erbij, met of zonder grit/overdrive erachter, met of zonder compressor ervoor.)

Kan het zijn dat de wisslende ervaringen hier mee te maken hebben? De verschillen in versies of gevraagde voltages?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

OC-2 prikt niet door de mix

Bericht door Madame Clapotis »

Britsie schreef:Even voor de zekerheid vragen: staat de overdrive voor of achter de OC2?
Ik heb de drive ook ná de OC-2. Geeft het 'synthy' karakter van de octaver meteen een andere dimensie.
Drive vóór de OC-2 heb ik nog niet geprobeerd, al kan ik me ergens voorstellen dat dat ook leuk klinkt. Bedenk wel dat een zuiver signaal mogelijk te prefereren is ivm tracking en dat - zoals eerder aangehaald - de OC-2 veel van je hoog (en dus 'scherpte' in de drive) afroomt.
Laat weten wat je bevindingen zijn :jaaaaa:


Zelf heb ik een grey label uit Taiwan, gedaisychained. (stilaan op zoek naar degelijke voeding voor meerdere pedalen...)
SpcMnk schreef:[...]
Ik vergleek een Japanner met een black label uit Taiwan. Nu heb ik de black label uit Taiwan vergeleken met de gray label uit Taiwan :shock: Dat is dus wel degelijk een wereld van verschil! De gray tracked beter maar, is ook 'schoner'. De black klinkt dikker en vuiler. Voor mij dus de black voor de synthy subs en de gray voor het 'normale' octaver gebruik. Twee OC2's op de plank :jam:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

OC-2 prikt niet door de mix

Bericht door dr. Bassvibes »

Britsie schreef:
dr. Bassvibes schreef::yes: :D

Het is één van mijn favoriete combinaties! Zelf heb ik op de OC2 zowel het -1 als het droge signaal vol open staan. Dat in combinatie met lichte, of zware, overdrive is gewoon fantastisch. Binnen mijn stoner band een vaste sound geworden in een aantal nummers op de momenten dat we écht gas moeten geven. Heb vaker te horen gekregen van muzikanten in het publiek dat ze op die manier geen tweede gitarist of toetsenist misten in ons driekoppige monster, mijn bas smeert alles goed vol zo. :)
Even voor de zekerheid vragen: staat de overdrive voor of achter de OC2?
Achter! Er voor heb ik niet geprobeerd, kan me inderdaad voorstellen dat dat problemen oplevert met tracking... :)
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

OC-2 prikt niet door de mix

Bericht door SpcMnk »

Madame Clapotis schreef: Zelf heb ik een grey label uit Taiwan, gedaisychained. (stilaan op zoek naar degelijke voeding voor meerdere pedalen...)
SpcMnk schreef:[...]
Ik vergleek een Japanner met een black label uit Taiwan. Nu heb ik de black label uit Taiwan vergeleken met de gray label uit Taiwan :shock: Dat is dus wel degelijk een wereld van verschil! De gray tracked beter maar, is ook 'schoner'. De black klinkt dikker en vuiler. Voor mij dus de black voor de synthy subs en de gray voor het 'normale' octaver gebruik. Twee OC2's op de plank :jam:
:shock: Zo, dat is een oude post die je daar hebt gevonden! :D

Zoals zo vaak: Voortschrijdend inzicht. Ik heb inmiddels ook enkel nog een Gray label Tawanees :D

Ik blijf erbij dat er een verschil is tussen de black en grey labels maar, in een band mix hoor je het gewoon echt niet. Wat ik me nu bedenk.. kan goed zijn dat het verschil zit in het niet gebruiken van de juiste voeding (9v daisy versus 12V) :facepalm:

Ik heb vaker meerdere OC2's gedurende repetities 'blind' vergeleken en elke keer vond ik een grijs label beter, prettiger, lekkerder.. gewoon in daisy chain (werkt meer dan prima).
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie