Boss ME-50B

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Boss ME-50B

Bericht door Len »

Afbeelding

Ik was het beu om elke keer te schipperen tussen een band- en thuispedalboard, de gekte sloeg dusdanig toe dat ik sommige pedalen zelfs dubbel wilde kopen. Vandaar een Boss ME-50b gekocht om te gebruiken bij m'n bandje en daar voldoet 'ie meer dan prima voor. Ik vind 'm eigenlijk zodanig sterk in z'n eenvoud dat ik niet snap waarom het apparaat eigenlijk zo weinig liefde krijgt (tenminste, ik lees wisselende ervaringen en demo's op youtube zijn schaars en/of slecht). Toegegeven, ik deed er zelf ook aan mee en vond deze echt in de schaduw staan van alle andere multi-effecten die eerder op mijn vizier stonden (zoom 607/b2/b3/g3/ms60b, podxt, behringer v-amp bass, line6 m5/m9, digitech rp360 en vast nog meer). Maar deze vind ik veruit het fijnste werken. De memorymode is ook erg handig om je sound in te delen op een song (bijv. intro/verse/chorus) en lijkt tapdancen verleden tijd. Geen kleine lcdtjes met afbeeldingen van pedaaltjes en scrollen door een lijst van effecten maar gewoon knoppen voor hetgeen wat er op zit. Nu alleen nog even afwachten of 'ie niet teleurstelt op een grotere versterker :mrgreen: want op mijn oefencombootje klinkt alles leuk.

Zijn hier nog meer liefhebbers van deze blauwe degelijke pedalenbaas?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Boss ME-50B

Bericht door Dirk »

Het ligt eraan waar je hem voor wilt gebruiken inderdaad. Zelf heb ik de GT10B:
Afbeelding
die ik gebruik bij de Moon Zebra's; wat ik gebruik is eigenlijk alleen wat subtiele galm en/of phaser en/of chorus voor fretloos en een compressor. Soms is het ook leuk om met die synth-sounds te spelen, maar in mijn geval zijn die niet bruikbaar in de band... Al met al ben ik er erg tevreden over; niet te ingewikkeld en je kunt er erg veel uithalen. Enige nadeel: thuisvolume en handvolume maakt wel wat verschil in hoe het effect klinkt.. :P
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Boss ME-50B

Bericht door WahWow »

Ik heb jaren een ME-50b gehad maar ik zag door de bomen het bos niet meer. Heel fijn om alles in een te hebben maar ik kon slecht kiezen. Daarnaast kreeg ik de overdrive/distortion-sectie niet naar mn smaak ingesteld en had ik tussen de effecten en de banks teveel volumeverschil. Desondanks lonkt hij wel naar me. Leuk om alles in een te hebben, zij het digitaal.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Boss ME-50B

Bericht door Len »

Dat gevoel heb ik juist bij de andere multi-effecten die ik eerder noemde. Die GT-10B kan ongetwijfeld meer maar vraagt zo te zien ook meer programmeer en denkwerk dan de ME-50B. Zitten de footswitches ook niet wat dicht op elkaar voor een heetst van de strijd moment?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Boss ME-50B

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik heb hem ook een tijdje gehad. Alleen vond ik de drive sectie dusdanig slecht, dat ik hem weer verkocht heb. Nu gebruik ik een zoom B3 voor repetities.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Boss ME-50B

Bericht door A-lex »

ik vind het een fantastische nobrainer qua multieffect, niet alles klinkt goed maar ik vind 50% zeker bruikbaar.
en zeker voor iedere beginner een aanrader eigenlijk(omdat je er op een vrij analoge manier mee met je effecten leert werken )
ze staat nog altijd op m'n pedalboard omdat het me veel meer zou kosten om alles afzonderlijk te kopen wat ik eruit gebruik.
dat ze zonder problemen op de gemiddelde powersupply draait is ook leuk (want veel moderne digitale pedalen trekken direct 500mA)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Boss ME-50B

Bericht door Sjtevel 1984 »

A-lex schreef: dat ze zonder problemen op de gemiddelde powersupply draait is ook leuk (want veel moderne digitale pedalen trekken direct 500mA)
Dat heb ik altijd stom gevonden! Ze worden geleverd zonder adapter. Waarom eigenlijk? Ik ken niemand eigenlijk die zoiets op batterijen zou gebruiken. Verder is het natuurlijk wel een heel leuk pedaaltje voor de eerste stappen in de effectenwereld.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Boss ME-50B

Bericht door A-lex »

omdat veel merken verdacht veel winst maken op een stomme adapter :mrgreen:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Boss ME-50B

Bericht door kade »

Heb zowel de Me20B - Me50B en de Gt6B gehad , thuis leuk speelgoed maar op het podium bleef er weinig van over.
Op het laatst maar weggedaan want een tuner is kleiner van formaat :-)
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Boss ME-50B

Bericht door frieteboer »

Ik heb de ME-50B de deur uitgedaan omdat hij het basgeluid (toon) veranderd met alle effecten uitgeschakeld. Het haalt het karakter uit de toon en bijna elke bas klinkt dan nagenoeg hetzelfde. Effecten zijn leuk, maar voor mij niks meer zonder een echte bypass.

| Human Base basses | EBS amplification |
Plaats reactie