Boss pedaal modden van ACA 12v naar PSA

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Boss pedaal modden van ACA 12v naar PSA

Bericht door low-end »

Hallo,

Ik zou graag mijn Boss FT2 envelope filter modden naar standaard 9v. Het is een ouwe Boss die nog een 12v ACA adapter nodig heeft.
Dankzij https://stinkfoot.se/archives/1019 (geweldige site) heb ik begrepen dat er 1 resistor en 1 diode moet worden verwijderd en overbrugd.
Op het schema (van internet ) https://mrotqch.webcrow.jp/stomp/zoo/BOSS_FT-2.png zie ik geen diode en resistor aan de input ?

Pedaal eens opengemaakt en ik zie diode D2 en resistor R4 zeer dicht bij de input (bij de blauwe en gele draad).
zoals op deze foto : https://www.pedalarea.com/images/boss_ft2_v2_03.jpg

Zijn dit de diode en resistor die ik moet hebben?
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Boss pedaal modden van ACA 12v naar PSA

Bericht door low-end »

Enkele foto's :

Afbeelding

Erg wazig maar D2 en R4 zijn goed in beeld :)

Afbeelding
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Boss pedaal modden van ACA 12v naar PSA

Bericht door Rieno »

Als ik zo naar de plaatsing kijk, lijkt het schema helemaal niet bij je pedaal te passen? Het is even een vluchtige blik (en een duidelijk foto van de onderkant doet wonderen), maar vooralsnog zou ik er niet zo vanuit gaan dat het klopt. De weerstand R4 in het schema is trouwens absoluut niet weg te halen...en D2 kan ik in het schema niet eens vinden.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Boss pedaal modden van ACA 12v naar PSA

Bericht door Bernardduur »

R4 en D2 zijn degene die je moet bypassen met een jumper (draad, soldeerverbinding, etc)

Leuk pedaal trouwens, de FT2!
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Boss pedaal modden van ACA 12v naar PSA

Bericht door low-end »

Bernardduur schreef:R4 en D2 zijn degene die je moet bypassen met een jumper (draad, soldeerverbinding, etc)

Leuk pedaal trouwens, de FT2!
Bedankt voor de info !
Ben erg tevreden met de FT2, klinkt lekker, eenvoudig in te stellen en niet te wild (geen volumeverschillen en enorme pieken zoals bv een Q Tron).
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Boss pedaal modden van ACA 12v naar PSA

Bericht door low-end »

Ik heb het niet aangedurfd om D2 en R4 los te solderen en te overbruggen, maar heb het op een andere manier opgelost. Veel simpeler :jaaaaa:
De blauwe draad van de power input jack (neg) los gesoldeerd, en de zwarte draad van de batterij aansluiting hierop aangesloten. :D
Batterij aansluiting heb ik moeten afknippen (gebruik toch geen batterijen), maar ik kan zeer snel en eenvoudig de pedaal terug in originele staat brengen.
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Plaats reactie