Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door anavrin »

Ik had wat GAS voor een EHX Muff Overdrive-pedaaltje dat een maand of 2 geleden nog overal werd aangeboden voor 29,-. Toen zag ik echter de Double Muff voor 43,- en vond ik dat een erg leuk alternatief voor die 14,- meer.

Nou wil ik voor Vaderdag uiteindelijk die Double Muff gaan bestellen voor mezelf en zie ik dat die ineens 63,- is :(
De Muff Overdrive is ook ineens 49,-

Ik heb even verder gekeken en voor de Switchblade+ die ik een paar mnd geleden heb gekocht voor 35,- vragen ze nu ook ineens 48,-.
De PitchFork is van 171,- naar 175,- dus dat valt nog mee, maar die goedkopere pedaaltjes zijn wel flink gestegen.

Flinke prijsstijgingen vind ik. Weet iemand of daar een specifieke reden voor is (extra belasting/grondstofprijzen???)
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door Lacertus »

Misschien een wisselkoers dingetje?
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door anavrin »

Wellicht, maar ik hoorde pas geleden ook dat de importeur van EHX ermee ging stoppen. Als het een wisselkoers-dingetje is, dan wacht ik maar weer tot de roepie weer gunstiger is.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door Madame Clapotis »

Verdorie, je hebt gelijk: KLIK. Idem voor de Nano Muff, de Soul Food, vreemde schommeling bij de Deluxe muff... De gewone big muff bleef dan wel weer op pijl.
Maar heb er zelf geen verklaring voor...
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door Muziekschuur »

Ik verwacht niet dat de Electro Harmonix pedalen nog zullen zakken. Maar er zijn er genoeg 2e hands te vinden...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door Van Tango »

anavrin schreef:Ik had wat GAS voor een EHX Muff Overdrive-pedaaltje dat een maand of 2 geleden nog overal werd aangeboden voor 29,-. Toen zag ik echter de Double Muff voor 43,- en vond ik dat een erg leuk alternatief voor die 14,- meer.

Nou wil ik voor Vaderdag uiteindelijk die Double Muff gaan bestellen voor mezelf en zie ik dat die ineens 63,- is :(
De Muff Overdrive is ook ineens 49,-

Ik heb even verder gekeken en voor de Switchblade+ die ik een paar mnd geleden heb gekocht voor 35,- vragen ze nu ook ineens 48,-.
De PitchFork is van 171,- naar 175,- dus dat valt nog mee, maar die goedkopere pedaaltjes zijn wel flink gestegen.

Flinke prijsstijgingen vind ik. Weet iemand of daar een specifieke reden voor is (extra belasting/grondstofprijzen???)
Had het ook al opgemerkt. De PitchFork was een paar maanden terug nog €119, ook flink gestegen. Bass Micro Synth van €210 naar €309...

Inderdaad flinke stijgingen. De kwaliteit van de EHX pedalen is de laatste jaren wel weer omhoog gegaan, misschien dat het daar aan ligt. Betere onderdelen of kwaliteitscontrole wellicht.
What difference does it make?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door Bernardduur »

Nou, praat me niet van kwaliteit bij EHX

maar ik zal niet zeuren :)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door A-lex »

:lol:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Bernardduur schreef:Nou, praat me niet van kwaliteit bij EHX

maar ik zal niet zeuren :)
Oh? Wat is er mis met hun pedaaltjes?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door anavrin »

Het was natuurlijk ook wel erg mooi: een EHX pedaal voor de prijs van een Behringer...
29 euro voor een Muff-overdrive.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door Bernardduur »

anavrin schreef:Het was natuurlijk ook wel erg mooi: een EHX pedaal voor de prijs van een Behringer...
29 euro voor een Muff-overdrive.
Tweedehands?
Ik heb een aantal van die kleine dingen voor ongeveer 5 euro per stuk gekocht; kapot, dat wel, maar intern is het zo simpel dat het geen probleem moet heten :)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door Bernardduur »

Sjtevel 1984 schreef:
Bernardduur schreef:Nou, praat me niet van kwaliteit bij EHX

maar ik zal niet zeuren :)
Oh? Wat is er mis met hun pedaaltjes?
Niets

Sinds ze overgegaan zijn op SMD zijn er andere problemen opgekomen die puur samenhangen met het feit dat ze op SMD zijn overgegaan
(SMD = surface mount device = print-kan-door-een-computer-worden-gemaakt)

Oude pedalen van EHX, tot ongeveer voor de nano lijn, bestonden uit fatoenlijke onderdelen die een aardige beating kunnen hebben. Overrated (kunnen meer hebben dat ze mee worden belast), nagedacht over plaatsing, leuke schakelingen, etc. Ook altijd simpel te onderhouden omdat de onderdelen standaard waren en gewoon overal te koop zijn.

Nu zie ik voornamelijk doorgefikte pedalen omdat de kleine SMD componenten net onder hun rating fucntioneren en het goed doen totdat er echt iets gevraagd wordt van de pedalen. Ook de kans op fouten en probleem onderdelen is toegenomen. EHX is duidelijk, gewoon vervangen van de printjes en klaar!

(en daar kan ik dus niets mee; ik vind dat producten gemaakt moeten worden om te gebruiken, ook op langere termijn. Vervangen kan altijd, maar in mijn ogen maak je een product waar je achter staat, dat kan worden ge- en deels misbruikt en wat je simpel kan servicen. Maar ja, dat is duurder)
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ok, da's helder!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door anavrin »

Bernardduur schreef: Oude pedalen van EHX, tot ongeveer voor de nano lijn, bestonden uit fatoenlijke onderdelen die een aardige beating kunnen hebben. Overrated (kunnen meer hebben dat ze mee worden belast), nagedacht over plaatsing, leuke schakelingen, etc. Ook altijd simpel te onderhouden omdat de onderdelen standaard waren en gewoon overal te koop zijn.
Ik snap deze uitleg volkomen. Ik heb hier een Mini uit 1986 staan met carburateur en een BMW uit 2007 met allerlei electronische poespas erop.

Ter illustratie, die Mini heeft 4 zekeringen. De BMw heeft er waarschijnlijk al meer dan 4 voor alle airbags die erin zitten...

Ik denk dat het een algemeen probleem is dat spullen niet meer gemaakt zijn om 20 jaar mee te gaan en dat het een vervangingsmarkt is geworden ipv dat er gekozen wordt voor reparatie.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Forse prijsstijging EHX pedaaltjes?

Bericht door berth »

anavrin schreef: Ik denk dat het een algemeen probleem is dat spullen niet meer gemaakt zijn om 20 jaar mee te gaan en dat het een vervangingsmarkt is geworden ipv dat er gekozen wordt voor reparatie.
Terzijde; maar daarom heb ik ook mijn bedenkingen tegen allerlei muziek apparatuur die met "apps" te bedienen zijn. Die app van nu werkt over 10 jaar niet meer. Gaan de fabrikanten al die apps iedere keer upgraden? Ik betwijvel dat.
Plaats reactie