Bass V-amp vs. Bass V-amp Pro

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bass V-amp vs. Bass V-amp Pro

Bericht door RobertoEDB605 »

Kan iemand me het verschil tussen deze twee modellen vertellen? en heeft iemand eventueel ervaring met één van deze twee apparaten?

//Robert.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Now@Daze

Bericht door Now@Daze »

Ik heb een Bass V-amp pro. Bevalt me uitstekend. Vooral de Amp-simulaties zijn geweldig (vind ik dan). En dan voor dat geld. Ik heb gekozen voor een Pro omdat ie iets meer mogelijkheden heeft mbt aansluiten (voor technische info zie site www.behringer.com) en omdat ie in een flightcase kan. (ik speel namelijk in 2 bandjes dus wordt er nogal wat gesleept met het spul). Bij de V-amp wordt een footcontrol bijgeleverd, bij de V-amp pro niet. Ik heb via gitaarmarkt.nl een 2ehands midi-floorboard (fcb1010 van behringer) gekocht omdat zonder toch wel lastig is.

Jeroen
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

hmm floorboard is idd wel handig ja...

maar bij de Bass V-amp wordt alleen een up-n-down pedaaltje gelevert (waardoor je dus onstage (tijdens het spelen)) keuze hebt uit 3 effecten (met wat handig instellen meer)

Hmmz.... maar zit het verschil alleen in de aansluitingen???
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Now@Daze

Bericht door Now@Daze »

Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

yep, goede resencie..

ik heb btw de technische specificaties bekenen en alles is exact het zelfde op de aansluit mogelijkheden na (en die gebruik ik waarschijnlijk toch niet)

maar het aantal MIPS en de sampling rate e.d. zijn exact hetzelfde.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

nu we toch over leuke aparaatjes bezig zijn kan ik aanraden om ook eens de BOSS GT-6B te proberen...
Ik vin m fantastich, het enige nadeel eraan is dat het geen 19" geval is maar een eentje die op de grond ligt...
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja en dat ie min. 500 euro kost... en dat is een beetje buiten m'n budget... helaas :?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

RobertoEDB605 schreef:ja en dat ie min. 500 euro kost... en dat is een beetje buiten m'n budget... helaas :?
ff het schema opzoeken en een middagje klussen, moet je hem toch wel gemaakt hebben of niet :lol:
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

uhm, ja waar het niet dat het om digitale apparaten gaat en dat die chips (als je ze per stuk inkoopt) waarschijnlijk net zo duur of duurder zijn dan het apparaat vanuit de winkel :?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Hmmm, jammer, dan maar alle effecten analoog namaken, analoog is toch beter :!:
Now@Daze

Bericht door Now@Daze »

analoog is toch beter
??wat betreft de amp simulaties: ik hoef o.a geen buizen te vervangen i.v.m. "slijtage" :lol: en het blijft een kwestie van smaak toch?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

het nadeel met digitaal is dat je signaal 2x geconverteerd wordt (1 keer van digitaal-->analoog en weer een keer ondersom) en dat gebeurt bij een resolutie van 24 bit/32 kHz (in het geval van de V-amp).

Als je over de golf (het geluid dat je bass produceert) een raster legt met 32000 verticale lijntjes en 2 tot de macht 24 (=16777216) horizontale lijntjes dan wordt op ieder punt waar de golf over een snijpunt gaat van een horizontaal én een verticaal lijntje de plaats van de golf digitaal opgeslagen (uit de code van het horizontale en het verticale lijntje kan berekend worden waar het snijpunt ligt en op welk punt de golf zich op dat bepaalde tijdstip "bevindt"). Gaat de golf "over" een verticaal lijntje, maar is dat punt geen snijpunt met een horizontaal lijntje dan wordt het dichtsbijzijnde snijpunt genomen (de golf wordt naar boven of naar onderen afgerond). En daar is waar het "fout" gaat. Want op dat moment wordt de golf enigzins aangepast om aan de eisen van het digitale systeem te voldoen... Ook wordt tussen de punten een rechte lijn getrokken, ook dat hoeft in de analoge signaal niet zo te zijn geweest.

En daaruit blijkt: bij iedere conversie naar digitaal gaat er informatie van het orginele signaal verloren en dus gaat in principe de geluidskwaliteit achteruit....
Daar komt nog eens bij dat om een bepaald effect te bereiken er gewoonweg berekeningen worden gedaan met het digitale signaal en het is maar de vraag hoe goed die berekeningen de werkelijkheid benaderen..
En ten slotte heb je met digitaal nog een vervelend probleem, "gate delay". De tijd tussen het moment dat jij je snaar aanslaat en dat het bewerkte signaal je amp simulator uitkomt kan oplopen tot enkele miliseconden

Conclusie: Analoog klinkt altijd beter (tenzij het een heel crappy analoog effect is)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Now@Daze

Bericht door Now@Daze »

Ik bedoel meer het onderhoudtechnische: kheb een poosje over een buizenversterker (Super City) gespeeld en daar moesten nieuwe buizen in: 4 x 15 euro!! en dat zou dan gemiddeld 1 keer per jaar moeten!?!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja, het kost wat... maar dan héb je ook wat!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Now@Daze

Bericht door Now@Daze »

Viel toch wel wat tegen. Toen ik mijn 5-snaar kocht bleek de supercity de b snaar niet aan te kunnen (de eind trafo zou niet zwaar genoeg zijn volgens de kenners)
Plaats reactie