Line level naar effect pedaal en terug

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18689
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Line level naar effect pedaal en terug

Bericht door Pedullist »

Dit is typisch zo'n vraag die vaker wordt gesteld, maar ik kan toch niet echt een passend antwoord vinden. In de zin van: welk apparaat heb ik nu nodig?

Zoals gewoonlijk koop ik weer eens iets (een looper) en zie meteen nieuwe mogelijkheden. :) In dit geval een looper pedaal. Leuk in een solo gitaar setup met versterker, maar ik piel toch het meest en het liefst ongestoord in de studio met hoofdtelefoon op. Ineens bedacht ik me dat mijn RME Multiface II nog 4 vrije extra outputs heeft, en dat het toch leuk zou zijn als ik die outputs naar een looper pedaal zou kunnen sturen en het signaal uit de looper vervolgens weer terug de RME in. Zo kan ik niet alleen gitaar, maar ook bas én zang toevoegen. :D Ik kom nooit meer mijn kamertje uit.

Nu weet ik dat line level geen instrument level is, dus moet ik iets gebruiken om dat op het goede niveau te krijgen. De RME laat toe om mbv jumper settings de output van +4dBu naar -10dBV om te zetten, maar dit is nog niet genoeg denk ik? Heb ik een reamping ding nodig? Zijn die er ook in stereoversie?
Laatst gewijzigd door Pedullist op 24 jul 2016, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18689
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Line level naar effect pedaal en terug

Bericht door Pedullist »

Als ik zo wat rondlees, lijken zowel de Ditto looper als de Digitech Jamman (vanochtend in een impuls van HNZ gekocht want stereo :oops: ) zowel instrument als +4dBu levels aan te kunnen. Toch eens proberen zo. :)
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Line level naar effect pedaal en terug

Bericht door tieleman »

Ik zou het gewoon eens proberen, als het niet lelijk overstuurt dan prima! Je zou nog een impedantie mismatch kunnen hebben, maar als het goed klinkt, go for it. Je kunt niet echt iets stuk maken lijkt me. -10dBV zou nog iets zachter zijn, dus dat zou je nog kunnen proberen als +4 te hard is.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Line level naar effect pedaal en terug

Bericht door Rieno »

:stupid:

Gewoon even je oren gebruiken, maar echt iets stuk maken kan niet. Blijkt dat het zo niet goed werkt, dan kun je zoeken naar externe oplossingen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18689
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Line level naar effect pedaal en terug

Bericht door Pedullist »

Met -10dB gaat het inderdaad wel, maar om het intern goed te routeren zonder feedback is nog wel een klus. :) Die RME kaarten zijn vrij briljant, maar zorgen soms voor echte breinkrakertjes...vooral de mix matrix.
Plaats reactie