Tech 21 vt bass

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Tech 21 vt bass

Bericht door Asat77 »

Kan iemand mij vertellen of de sound engines van de Tech 21 vt bass v2 en de Tech 21 vt bass di hetzelfde zijn of (totaal) anders? M.a.w. is de Tech 21 vt bass di een uigebreidere versie van de vt bass v2 maar kun je er wel dezelfde sounds uithalen?
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Tech 21 vt bass

Bericht door Asat77 »

Ik heb ze maar beide besteld en naast elkaar uitgeprobeerd. Ik krijg er nagenoeg dezelfde sounds uit maar de VT BASS DI heeft meer mogelijkheden met de 'bite' knop die je hier ook uit kunt zetten (bij de V2 staat de bite functie continue aan) en een 'blend' knop die niet op de VT BASS V2 zitten. Bij de VT BASS V2 hoor je bij sommige sounds wel heel duidelijk iedere aanraking van je snaar wat ik zelf irritant vind. Ik houd dan ook de VT BASS DI, de V2 gaat retour.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Tech 21 vt bass

Bericht door rensbass »

En? Tevreden erover? Ik heb de rackversie ervan, maar vind dat tie te snel te vies wordt. Hiervoor speelde ik met n bassdriver, k vond die toch wat lekkerder denk ik. Op zoek naar n rbi dus :facepalm:
Failure is always an option.
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Tech 21 vt bass

Bericht door Asat77 »

Ja, ik ben er wel tevreden over. In het begin moest ik wel echt wennen, een kleine draai aan een knop kan een totaal andere sound geven en dan zitten er toch best wat knoppen op. Gelukkig zit er een foldertje met sound instellingen bij en van daaruit is het een stuk makkelijker voor mij om het apparaat te begrijpen en de sounds te vinden die ik zoek. Het zal best dat er nog andere/betere/mooiere pedalen zijn maar ik ben tevreden:).
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Tech 21 vt bass

Bericht door Muziekschuur »

Met een zacht doekje afdoen Rens? :mrgreen:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Tech 21 vt bass

Bericht door rensbass »

Bedankt voor de tip muziekschuur.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Tech 21 vt bass

Bericht door Neo Land »

Rens, ik heb een BDI en heb daar een prima, redelijk clean, geluid mee.
Daarna kocht ik een VT Bass, en met een nogal extreme setting op dat apparaat, lukte me het geluid van de BDI te benaderen.
Probeer dit eens voor de grap, gain praktisch op nul en de character knop helemaal open.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Tech 21 vt bass

Bericht door rensbass »

K zal t eens proberen, voorlopig zowiezo wel tevreden over mn sound hoor, dit is mn huidige setting:
Afbeelding
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Tech 21 vt bass

Bericht door rensbass »

Neo Land schreef: Probeer dit eens voor de grap, gain praktisch op nul en de character knop helemaal open.
Heb ik net gedaan, maar dan klinkt t erg leeg en mid-ig, niet lekker dik en vet. Mn huidige afstelling klinkt donker, vet en wollig. Niet erg sprankelend, maar daar houd ik ook niet van.
Failure is always an option.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Tech 21 vt bass

Bericht door Muziekschuur »

Mooie setup!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Tech 21 vt bass

Bericht door rensbass »

Thanx, k ben er wel content mee, alleen zal tzt de vt bass er denk ik toch uit gaan voor n rbi denk ik.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Tech 21 vt bass

Bericht door Neo Land »

Heb ik net gedaan, maar dan klinkt t erg leeg en mid-ig, niet lekker dik en vet. Mn huidige afstelling klinkt donker, vet en wollig. Niet erg sprankelend, maar daar houd ik ook niet van.
Ok, het was het proberen waard (denk ik).
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Tech 21 vt bass

Bericht door rensbass »

Zeker, t koste weinig moeite, en normaal zou ik niet snel zo'n setting proberen.
Failure is always an option.
Plaats reactie