Roland EV-5 mod -> 2x expressie-uitgang ipv 1?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Roland EV-5 mod -> 2x expressie-uitgang ipv 1?

Bericht door Madame Clapotis »

Hi!

Tegenwoordig zijn er wel enkele expressiepedalen te krijgen die meerdere uitgangen hebben, om zo op verschillende pedalen tegelijkertijd parameters te wijzigen. Source Audio, Pigtronix, Boss, Moog,...

Zelf heb ik een simpele ouwe Roland EV-5 liggen die het al bij al prima doet. Omdat het binnenwerk van zo'n expressiepedaal eigenlijk behoorlijk simpel en analoog is... vroeg ik me af of zo'n EV-5 niet eenvoudig om te bouwen is opdat hij ook 2 (of meerdere) 'uitgangen' zou hebben.
Even googlen leverde op 't eerste zicht zo geen antwoord. Wel een diagram van het standaardcircuit (zie onder).

Suggesties, iemand?



Afbeelding
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Roland EV-5 mod -> 2x expressie-uitgang ipv 1?

Bericht door MagicOnion »

Ik weet niet of er een kant-en-klare oplossing voor is. Maar het eerste dat in mij opkomt is de kabel aanpassen zodat die meerdere stereo-jacks heeft, of een soort split-bakje (denk zoiets als een AB(Y)-switch). Dan steek je in de ingang de kabel van de expressiepedaal, en in de twee uitgangen steek je stereo-kabels naar de expressie-ingangen van je effecten. Of denk ik nu verkeerd? Waarschijnlijk kunnen mensen hier die meer afweten van electronica, hier wel een antwoord op geven.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Roland EV-5 mod -> 2x expressie-uitgang ipv 1?

Bericht door BassKees »

Als je in de controller ingang van het eerste effect onderstaande splitter doet en op een van de ingangen de jack van het controllerpedaal kun je met een stereo jack kabel doorverbinden naar een andere controller ingang. Geen probleem volgens mij.
Afbeelding
Plaats reactie