Drumcomputer of Looper?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Drumcomputer of Looper?

Bericht door EW1010 »

Ik speel in een trio samen met een gitarist en een zangeres. Vaak missen we enige ritmische ondersteuning/aanvulling.
Een drummer wordt ons (en de gelegenheden waar wij spelen) al gauw te luid plus dat we dan een oefenruimte moeten zoeken.
Geinspireerd door artiesten als Ed Sheeran en KT Tunstall kijken we nu naar het gebruik van loopers en drumcomputers.
Niemand van ons heeft daar echter enige ervaring mee.
Zijn er op dit forum bassisten die ervaring hebben met dit soort apparaten en zo ja wat/welke raden jullie ons aan voor live gebruik.
We spelen een breed scala aan muziek van Ricky Lee Jones tot Krezip, van Ed Sheeran tot Van Morrison, van Eva Cassisy tot KT Tunstall enz.
Daar zitten diverse maatsoorten bij dus het apparaat moet die mogelijkheid ook hebben.
Bij voorbaat bedankt voor jullie input.
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Drumcomputer of Looper?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Voor drums gebruik ik een zoom B3, ideaal om mee te oefenen. Wordt je een stuk ritmevaster van. :wink:

Er zit ook een looper op, maar die gebruik ik niet. TC electronic heeft meerdere loopers, voor elk wat wils. Negen van de tien keer dat ik live een looper zie, is het een ditto.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Drumcomputer of Looper?

Bericht door Madame Clapotis »

Doel je op een looper om eigen loops op te nemen? Of wou je vooraf beats opnemen in de looper oid?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Drumcomputer of Looper?

Bericht door Britsie »

Mijn maat (gitaar/zang) en ik (bas) gebruiken een Beat Buddy om onze eigen nummers te maken.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Re: Drumcomputer of Looper?

Bericht door EW1010 »

Eigenlijk zoek ik naar een mogelijkheid om voor aanvang van een nummer d.m.v. enkele simpele handelingen een drum of percussie onder dat nummer te leggen. Ik zou me kunnen voorstellen dat je bv. als maat 4/4 invoert met 80 bps en dat er een start/stop knop/pedaal is. Dat houdt dan in dat je repertoire lijst de maatsoort en de bps moet vermelden.
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Re: Drumcomputer of Looper?

Bericht door EW1010 »

@Britsie, die beatbuddy ziet er interessant uit, ga ik even verder googlen. Thx.
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Re: Drumcomputer of Looper?

Bericht door Lacertus »

Met mijn band gebruiken we een MPC1000. Sample-based drummachine.
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Drumcomputer of Looper?

Bericht door Ken »

Die DrumBuddy (mini) lijkt mij gaaf, dank voor de tip!
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Re: Drumcomputer of Looper?

Bericht door RaySting »

de zoomb3n komt in maart uit daar zitten 80 drumritmes in en een 80 seconde baslooper.... en het is ook eens loop speelgoed voor de bassist zelf... 😊
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Re: Drumcomputer of Looper?

Bericht door EW1010 »

Na heel veel filmpjes op youtube te hebben gezien lijkt de Beat Buddy me toch wel een heel bruikbaar pedaal.
Ik denk dat ik wel voor de uitgebreide (met extra pedaal) versie ga.
Hij doet precies was ik wil; drums incl fills toevoegen wanneer ik dat wil. Verder gebruik ik alleen een compressortje en een chorus dus een uitgebreid bas-effect apparaat is aan mij niet besteed.
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Plaats reactie