Zoom.Bos en Korg

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
scumsuccer
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jun 2006, 23:08

Zoom.Bos en Korg

Bericht door scumsuccer »

Juist ja jullie snappen het al wat is een goed pedaal wat gebruiken jullei zelf en wat zijn jullie ervaringen, of kun je beter losse pedalen nemen ik heb nl nog nooit met pedalen gebast en ik weet dus ook nog niet echt wat ik ga gebruiken enzo.
Any tips
I am weapon of mass destruction I am brutal dictator.
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Veel proberen. We kunnen wel zeggen: ja neem een phaser. Maar dan zit jij nu te kijken van: wat is dat?

;)

Het is zo dat je met losse pedalen over het algemeen beter geluid kunt krijgen.
none.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Bericht door Slashhead »

Als je nog nooit met effecten hebt gewerkt kun je beter een multi effect kopen. Hiermee doe je dan wat ervaring op en stap je na een jaar of twee over op losse pedalen als je dat dan nog wil. Je weet dan ook veel beter wat je wilt en hoe het moet klinken. Losse pedalen, mits goede kwaliteit, zijn meestal veel duurder dan een goede multi effect.

Goede apparaten zijn; GT6B of BASS PODXT Live, waarbij ik denk dat een GT6B het meest toegankelijk is. De BASS PODXT vraagt enige verdieping voordat daar fatsoenlijk geluid uitkomt maar voor die tijd zijn de meesten al afgehaakt. Beide apparaten zijn regelmatig tweedehands te vinden op www.advertentiezoeker.nl
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Slashhead schreef:Als je nog nooit met effecten hebt gewerkt kun je beter een multi effect kopen.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Om mijn vader maar weer te quoten: "Jongen, ge kunt beter wa sparen en dan iets fatsoenlijks kopen als dan da ge aan t kloten blijft!"

Het is wel waar dat je dan wat kunt spelen met effectjes en dingetjes uitproberen. Maar je geeft wel 250 á 300 euro uit aan iets wat je volgend jaar tóch weer weg doet!

Noujah, denk er in ieder geval even goed over na :)

Groet, Paul
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

een 2e hands Boss ME-50B, ben je niet al teveel geld kwijt, zitten toch vrij handige functies op (die het best goed doen -compressor, eq, volume pedaal, octaver) en je hebt meteen een bak vol met effecten (overdrive, wah, etc etc).
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Dirk schreef:
Slashhead schreef:Als je nog nooit met effecten hebt gewerkt kun je beter een multi effect kopen.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Om mijn vader maar weer te quoten: "Jongen, ge kunt beter wa sparen en dan iets fatsoenlijks kopen als dan da ge aan t kloten blijft!"

Het is wel waar dat je dan wat kunt spelen met effectjes en dingetjes uitproberen. Maar je geeft wel 250 á 300 euro uit aan iets wat je volgend jaar tóch weer weg doet!

Noujah, denk er in ieder geval even goed over na :)

Groet, Paul
Als je nog geen weet hebt van wat voor effecten je leuk/nuttig vind lijkt mij een multi weldegelijk een goede keus. Maar de voorbeelden die worden genoemd zijn om te klooien te duur. Koop dan een V-amp of een Digitech multi-effect. Kosten geen kont.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Bericht door Slashhead »

Ze zijn inderdaad wel wat aan de dure kant, maar ik vrees dat wanneer je met een V-amp aan het knoeien gaat je afhaakt op het gebied van effecten omdat de performance van die apparaten niet echt hoog is. Met als gevolg dat je effecten misschien helemaal niks vindt terwijl het best een goede toevoeging kan zijn. De eerder genoemde ME50B is dan een goede optie.
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

de kwaliteit van de huidige zOOm's is er de afgelopen jaren aardig op vooruit gegaan hoor.

Prima om voor een euro of 80 een zoom multi te kopen om te beginnen. Niks mis mee.
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

of ge kunt op de boss site naar alle pedaaltjes gaan luisteren wat ze doen en zo selecteren wat ge al dan niet wilt en dan gaan sparen voor echte goede pedalen.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

de ellende van die multi-effecten is ook dat ze vaak verre van intuitief werken. je hebt veel teveel opties, maar 'even een beetje meer drive' zit er niet in. dus, ook voor een newbie ben ik voor losse effecten. kijk idd eens op de website van boss om te horen wat de verschillende effecten zo ongeveer doen, en koop er een of twee, tweedehands. dan raak je ze altijd voor ongeveer hetzelfde geld wel weer kwijt, en krijgen ze iig een eerlijke kans.

die me-50b die genoemd werd is wel een leuke tussenvorm, als ik me het goed herinner heeft die ook gewoon draaiknopjes voor veel functies, en werkt die dus ongeveer net zo als losse pedaaltjes, met als voordeel dat er net wat meer verschillende geluiden uit komen.
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Als je wil mag je m'n Digitech BP80 wel overkopen. Desnoods wil ik hem wel naar Nijmegen komen brengen. 'k Moet toch nog een keer bij Paul op bezoek in z'n nieuwe winkeltje.
Pas op, achter je!!
scumsuccer
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jun 2006, 23:08

Bericht door scumsuccer »

Wilbert schreef:Als je wil mag je m'n Digitech BP80 wel overkopen. Desnoods wil ik hem wel naar Nijmegen komen brengen. 'k Moet toch nog een keer bij Paul op bezoek in z'n nieuwe winkeltje.
Thnx voor het advies allemaal.

Em welke paul war heb je et over ?

Ik ben er nog steed sniet uit maar dat komt nog wel.
I am weapon of mass destruction I am brutal dictator.
Gebruikersavatar
daffe
Berichten: 374
Lid geworden op: 11 apr 2006, 10:14

Bericht door daffe »

scumsuccer schreef: Em welke paul war heb je et over ?
Hij bedoelt "natuurlijk" Paul van Pauls Bassmatters (https://www.bassmatters.nl)
scumsuccer
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jun 2006, 23:08

Bericht door scumsuccer »

Oh ja die zaak ik heb er al eens over gehoord.
Maar voorlopig ken ik dar nog geen gitaar betalen ik had gehoro ddat ie nog prijzig is .
I am weapon of mass destruction I am brutal dictator.
Gebruikersavatar
daffe
Berichten: 374
Lid geworden op: 11 apr 2006, 10:14

Bericht door daffe »

mwa qua snaren iig goedkoper als bijvoorbeeld schreeven
Plaats reactie