Peavey bassfex

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Peavey bassfex

Bericht door Muziekschuur »

Kent iemand hier de bassfex? Goed? Ik ontvang een profex. Maar die zou het zelfde zijn?

Afbeelding

Inmiddels geleerd dat de Bassfex een ProfexII zou zijn. De profex is binnen en zit in mijn SWR combo. Nice.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Peavey bassfex

Bericht door phoerd »

Ik dacht altijd dat de profex voor gitaar was en de basfex voor (duh) bas. Ik heb inmiddels weer een bassfex, na een eerdere ooit verkocht te hebben. Zag hem voor €25,- staan en toen werd de verleiding te groot. Momenteel staat ie, net als de rest van m'n studiogear, in opslag. Hopelijk ben ik volgende maand klaar met klussen en kan ik er weer lekker mee klooien.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Peavey bassfex

Bericht door Muziekschuur »

Ik zag dat de Pro fexII en de Bass fex qua hardware hetzelfde zijn. Qua presets, geen idee. Ik ga eens kijken hoe ik de effecten van deze unit kan tweaken.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Peavey bassfex

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb de profex nu een tijdje in mijn SWR Redhead. En het bevalt. Langzaam ben ik de presets aan het tweaken naar bas toe. Ik zou nog de batterij eruit willen halen en een andere chip willen plaatsen waardoor er geen batterij meer nodig is.

Heb ook een oogje op een Peavey midi voetcontroller voor deze unit.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Peavey bassfex

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding pedalboard binnen. Geen voeding... Ok... 8 pin in de profex 1 aanbrengen of..... een adapter opzoeken...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Peavey bassfex

Bericht door phoerd »

Nice
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Peavey bassfex

Bericht door Muziekschuur »

De 12 volt voeding van mijn Mesa Boogie Vtwin werkt op het pedalboard. Maar ik denk dat wat elco's in de Profex tegenwerken na enkele jaren opgeslagen gelegen te hebben op een zolder.

Ik heb wat 8 pin din (amphenol) chassis delen liggen. Op pin 7-8 komt de voeding binnen voor het voetpedaal. Zou mooi zijn als die te voeden is via de 8 pin kabel.

Ik ben ook aan het zoeken naar een stereo class D versterkertje. Dan kan ik die inbouwen in een 2x10 cabje (behringer) waar ik wat andere 10 inches in heb zitten. Het cab is al stereo gemaakt. Die onder de SWR Redhead geeft een mooie setup.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie