Line 6 M13 mod

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Line 6 M13 mod

Bericht door Marble »

Beste forum-ers,

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met het modden van de M13. Ik heb het idee dat een aantal van de switches die op de mijne zitten behoorlijk brak beginnen te worden (schijnt een bekend probleem te zijn). Nu is er in de US bijvoorbeeld JHV3 (https://www.jhv3.com/m-series-mods/) die dit voor je doet. Maar het opsturen van de M13 + de kosten van het modden begint dan behoorlijk in de papieren te lopen. Waarschijnlijk kan ik dan net zo goed een nieuwe kopen...

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand een adresje in Nederland of omliggende landen?
Of toch zelf gaan solderen: https://www.guitar.com/articles/line-6- ... ment-guide

Zit er ook aan te denken om hem te ruil aan te bieden voor een M9, dus als iemand wil ruilen voor een gemodde M9...??

Alle tips zijn welkom!
Thnx!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Line 6 M13 mod

Bericht door SpcMnk »

Stuur hier op het forum eens een berichtje naar bernardduur. begenadigd pedalen smit die hier vast raad mee weet.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Line 6 M13 mod

Bericht door Madame Clapotis »

Inderdaad een probleem waar je wel vaker over leest. De switches maken al te direct contact met de print vanbinnen en zijn daardoor nogal fragiel, meen ik ergens gelezen te hebben.

Maar geen idee wie 'm hier in de buurt zou kunnen 'modden'...
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Line 6 M13 mod

Bericht door Muziekschuur »

Als je de schakelaars koopt, dan is het aansluiten van schakelaars bovenop deze cupjes (mogelijk moeten de gaten nog op maat worden gemaakt) een avondje solderen. Mocht je de cupjes van gaten moeten voorzien, dan is een avondje demonteren en monteren & gaatjes maken ook deel van de optelsom. De schakelaars, iets van 2,50 per stuk... Een stappenboor

Afbeelding

twee avondjes werk, soldeertip, bout. En je heb een gemodde M13.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: Line 6 M13 mod

Bericht door Marble »

Cool, dank voor alle reacties! Ik ga eens kijken of ik dit aandurf ;)

Niemand ervaring met de audio mod van JHV3?
Plaats reactie