Brom pedalboard

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Brom pedalboard

Bericht door Freddy Lee »

Beste forummers,

Ik zit met een probleempje met mijn pedalboard. Ik had gisteren een optreden en mijn pedalboard veroorzaakte een enorme brom. Ik heb hem ook niet kunnen gebruiken. Thuis en in de oefenruimte heb ik hier totaal geen last van. Ik gebruik een 1 Spot als voeding. Ik moet er nog even bijvertellen dat de lichtinstallatie en de versterker en het pedalboard van de gitarist waren aangesloten op dezelfde groep. Ik heb een foto van mijn board bijgevoegd. Hoe kan ik dit in het vervolg fixen? Alvast bedankt voor het meedenken.

Afbeelding
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Brom pedalboard

Bericht door Rieno »

Dit zal waarschijnlijk een aardingsprobleem zijn geweest..geïsoleerde voeding aanschaffen zal vast helpen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Brom pedalboard

Bericht door Freddy Lee »

Thanks! Ik denk dat ik een Harley Benton PowerPlant Junior ga bestellen voor weinig. Krijgt goede reviews en past makkelijk in het pedalboard.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Re: Brom pedalboard

Bericht door erikjrnk »

Nooit licht en audio op eenzelfde groep aansluiten, de dimmers van het licht kunnen vaak behoorlijke brommen (aarding) veroorzaken.
Nu zal dat met de led verlichting misschien wel meevallen, maar met de ouderwetse parren is het vragen om problemen.
Dan heb je waarschijnlijk ook geen andere voeding nodig.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Brom pedalboard

Bericht door Freddy Lee »

Thanks Erik! Het waren inderdaad parren. Maar is een geïsoleerde voeding sowieso niet beter?
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Brom pedalboard

Bericht door Slashhead »

1 spot voedingen zijn erg slecht. Ik heb er ook veel problemen mee gehad. Bij mij werd een soort van pieptoon op de lijn gezet. Je kan beter een BOSS voeding of LINE6 halen (hier heb ik toevallig ervaring mee). Deze zijn stil.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Brom pedalboard

Bericht door Sjtevel 1984 »

De 1spot is hier niet het probleem, maar de daisychain. Een boss adaptertje zal het probleem niet oplossen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Brom pedalboard

Bericht door aap »

Freddy Lee schreef: 25 sep 2017, 13:29 Thanks! Ik denk dat ik een Harley Benton PowerPlant Junior ga bestellen voor weinig. Krijgt goede reviews en past makkelijk in het pedalboard.
Die hb heeft volgens mij geen geïsoleerde uitgangen en is dus gewoon een daisy chain in een doosje.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Brom pedalboard

Bericht door Sjtevel 1984 »

De junior heeft wel (enigszins) gescheiden uitgangen. De grote (blauwe) niet, dat is een daisychain in een doosje.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Brom pedalboard

Bericht door Freddy Lee »

Dat laatste had ik ook gelezen.
After some thought I purchased 2x Harley Benton PowerPlant Jr form Thomann yesterday which will be shipped to the UK. Thomann do 2 power plants one is bigger with more outs but not isolated and the other is smaller with 5 isolated 120ma outs
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Brom pedalboard

Bericht door Freddy Lee »

De Harley Benton PowerPlant Junior geplaatst en de volgorde van de pedalen nog wat gewijzigd. Geen gebrom meer gelukkig. Nog wel wat ruis door de VT Bass en/of Neo Clone, maar dat is normaal. Is er nog iets aan te merken op de volgorde? Dan hoor ik het graag.
Afbeelding
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Plaats reactie