Flanger... wat heb je daar nou aan?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Flanger... wat heb je daar nou aan?

Bericht door Dr Teng »

Jullie lezen het goed, ik kan niet echt iets bruikbaars met mijn flanger voor elkaar krijgen. Elke keer vind ik cleaner lekkerder klinken, danwel met een chorus aan ipv de flanger op zich. En hij is nog wel van EBS, dus een van de dikste flangers die te krijgen zijn.

Bij slappen geeft het wel een aardig effect, maar ik neem toch wel aan dat die krengen voor iets meer goed zijn?

Ideas pleazzz!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik ben het eigenlijk met je eens dat flangers niet echt bruikbaar zijn. Sorry. Ben een keer naar een optreden geweest met een bassist die de helft van zijn tijd zijn flanger gebruikte, het was voor de rest een normale rockband. Dat werkte niet.
Voor een wazig solo stukje kan het wel aardig zijn, met een fretloze bas is het ook best leuk (maar effecten zijn fretloos vaak leuker). Verder zou je iets leuks kunnen bedenken in samenwerking met een toetsenist. Ik speel ook in een experimentele band en daar zou ik er ook wel één voor kunnen gebruiken, maar daarvoor vind ik het het geld niet waard.
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

De kunst is om 'm heel subtiel in te stellen, dan kan je er wel wat mee. Ergens heb ik nog een bassolo met een tikkie flange, misschien dat ik 'm hier wel weer eens kan posten.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Dus als't ware een dikke chorus... en dan zijn we weer waar we begonnen. :wink:

Overigens is het wel leuk om hem redelijk open te gooien, als je dan een harmonic aanslaat, krijg je echt van die space geluiden alsof je in starwars zit. Of twee slapnootjes tussendoor en dan de flanger aan... maar voor 'chronisch' gebruik ben ik nog niet iets fatsoenlijks tegengekomen.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Je kent vast wel Phill Lynnot, of niet De Teng ??
Die kerel luste er bij Thin Lizzy wel pap van.... (ik bedoel de flanger :wink: )


Het intro van "Dancing in the moonlight" is daar overigens een prachtig voorbeeld van.
Dan hoor je meteen dat je met een plectrum een betere vriend aan een flanger hebt dan met fingerstyle.
Best wel, eigenlijk.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

helaas heb ik zoweizo niets met plectrums :shock:

ik gebruik flangers wel eens in mn opnames, die flanger van cool edit ken je best veel freaky, maar ook bruikbare sounds mee maken, lekker spacy, golf-achtig spul...

vind het liever klinken dan die chorus :)
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Ik speel ook niet met een plectrum, clunk.
Ik wilde alleen aangeven dat Phil Lynnot dat wel doet, en dat met een plectrum je iets meer profijt hebt van een flanger. (althans dat vind ik)
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Wat zou dat erg zijn he. Met een plectrum spelen.

Owjah en baskabouter, met DR snaren krijg je nog mooiere blaren.
Gebruikersavatar
Dragon
Berichten: 169
Lid geworden op: 06 jun 2004, 21:51

Bericht door Dragon »

Baskabouter schreef:Je kent vast wel Phill Lynnot, of niet De Teng ??
Die kerel luste er bij Thin Lizzy wel pap van.... (ik bedoel de flanger :wink: )


Het intro van "Dancing in the moonlight" is daar overigens een prachtig voorbeeld van.
Dan hoor je meteen dat je met een plectrum een betere vriend aan een flanger hebt dan met fingerstyle.
Yesss baskabouter, te gekke muziek, heb het gespeeld....en waiting for an alibi ook....coole songs en idd veel flanger....kheb een boss pedaaltje en die werkt leuk genoeg..
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Beestmens schreef:Wat zou dat erg zijn he. Met een plectrum spelen.

Owjah en baskabouter, met DR snaren krijg je nog mooiere blaren.
Neuh met een plectrum spelen is niet erg maar ik gebruik liever mijn vingers :D

Enne DR-Snaren heb ik geprobeerd maar GHS en zeker de Ernies geven toch blaren waar ik uren naar kan kijken :roll:
Best wel, eigenlijk.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

heb ik echt nooit last van :|

voorheen EHS boomers, Ernieballs en D'adarios gehad...
heb er nu fender snaren op liggen, uitprobeerseltje, mwoah, die kennen er ook aardig mee door :lol:
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Probeer es Elixer snaren. Je betaald er veel voor(ongeveer 65 euro voor een setje 4 snaar en zelfs rond de 95 voor de 5) maar ze gaan echt lang mee en klinken superlang nieuw. Dit komt doordat er een coating van plastic om de snaren zit. Ze spelen ook nog es erg licht. Ik heb ze er net op, en denk dat ik hier bij blijf hangen.
Kost wat, maar dan heb je ook wat :P
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb nu van die superstugge snaren erop zitten, merk weet ik niet, omdat die in de shop erop zijn gejast. Superlekker voor picking style, dat zeker, maar als je gaat slappen en snappen, dan kun je ze amper aantrekken... soms toch wel handig.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Die Elixers van mij slappen ook superfijn, en ook voor het tappen spelen ze goed(jammer dat ik dat nog nie zo goed kan :mrgreen: ) Ze spelen gewoon erg licht, je hoeft dus minder hard aan te slaan en kunt sneller.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Beetje offtopic maar elixirs vind ik dus niets. Ik heb ze ook gehad, was in het begin redelijk tevreden, maar toen ze al na 3 maanden dood waren had ik toch zoiets van: das vrij snel voor snaren van 60 euro. Daarnaast stond de klank me niet helemaal aan. Nu gebruik ik gewoon d'addario snaren, met wat fastfret van ghs erbij en regelmatig even wat poetsen gaan deze bijna net zo lang mee, ze hebben geen coating die kan rafelen en ze kosten ongeveer de helft, daarnaast vind ik ze beter aanvoelen, niet zo glad als elixirs (maar ook weer niet te ruw omdat ik nickelwound heb).
Plaats reactie