Het zal ook wel een kwestie van smaak zijn, ik vind ze wel fijn. Ze zijn idd wel erg glad, maar daar kan ik mee leven. Bij mij hebben alle andere snaren die ik heb gebruikt eerder hun 'nieuw' verloren dan de elixers. Dan kookte ik ze uit en konden ze weer ff mee.
Het zal een kwestie van smaak zijn.
Flanger... wat heb je daar nou aan?
ik heb nu d'Addario Flatwounds, maar die zijn best ruw (en ook best rap dood eigenlijk), welke snaren blijven wat gladder zonder meteen een zeepbaan te worden (en gaan liever ook wat langer mee). De slapsound van die d'Addarios bevalt me eigenlijk wel, al heb ik nog niet heel veel getest.
Pas op, achter je!!
Om even op die flanger terug te komen... ik kan er wel een lekker geluid uit halen, maar als ik dan vervolgens een chorus standje toepas, dan is het stukken beter en niet zo 'midboost-like'... zal wel smaak zijn of zo. Flanger samen met de Octabass aan is ook niet onaardig.
(Maar met Chorus, BassIQ en Octabass is het weer beter... ik bedoel maar. )
(Maar met Chorus, BassIQ en Octabass is het weer beter... ik bedoel maar. )
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.
Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
ehmm, flatwounds behoren juist niet ruw te zijn, en klinken standaard 'dof' 'wolliger' 'contrabasachtiger' etc. is dus meer een eigenschap van flatwounds dat ze voor jou dood klinken. Voordeel van goede flatwounds is dat ze echt lang meegaan.
probeer eens stainless steel roundwounds , dan kom je erachter wat echt ruw is.
en elixirs zijn duidelijk een kwestie van smaak idd .
probeer eens stainless steel roundwounds , dan kom je erachter wat echt ruw is.
en elixirs zijn duidelijk een kwestie van smaak idd .
met twee versterkers!
Ik heb in een vorig leven op twee versterkers gespeeld en wel op de volgende manier: Van de (Rickenbacker) basgitaar werd het signaal opgesplitst naar één versterker van 130 W die bijna alleen het laag weergaf, de "treble" stond hier dicht. De andere versterker was er eentje van 50 W en daar stond de "bass"-knop dicht en alleen de hogetonen
open. Deze "hoge tonen-versterker" kreeg zijn signaaltje via een flanger of chorus. Zo zorg je als bassist voor genoeg laag in de band en voeg je
toch nog iets "eigens" toe aan het geheel.
Eric van den Bosch
www.ericvandenbosch.nl
open. Deze "hoge tonen-versterker" kreeg zijn signaaltje via een flanger of chorus. Zo zorg je als bassist voor genoeg laag in de band en voeg je
toch nog iets "eigens" toe aan het geheel.
Eric van den Bosch
www.ericvandenbosch.nl