Flanger... wat heb je daar nou aan?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Het zal ook wel een kwestie van smaak zijn, ik vind ze wel fijn. Ze zijn idd wel erg glad, maar daar kan ik mee leven. Bij mij hebben alle andere snaren die ik heb gebruikt eerder hun 'nieuw' verloren dan de elixers. Dan kookte ik ze uit en konden ze weer ff mee.

Het zal een kwestie van smaak zijn.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

ik heb nu d'Addario Flatwounds, maar die zijn best ruw (en ook best rap dood eigenlijk), welke snaren blijven wat gladder zonder meteen een zeepbaan te worden (en gaan liever ook wat langer mee). De slapsound van die d'Addarios bevalt me eigenlijk wel, al heb ik nog niet heel veel getest.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Om even op die flanger terug te komen... ik kan er wel een lekker geluid uit halen, maar als ik dan vervolgens een chorus standje toepas, dan is het stukken beter en niet zo 'midboost-like'... zal wel smaak zijn of zo. Flanger samen met de Octabass aan is ook niet onaardig.

(Maar met Chorus, BassIQ en Octabass is het weer beter... ik bedoel maar. :roll: )
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

ehmm, flatwounds behoren juist niet ruw te zijn, en klinken standaard 'dof' 'wolliger' 'contrabasachtiger' etc. is dus meer een eigenschap van flatwounds dat ze voor jou dood klinken. Voordeel van goede flatwounds is dat ze echt lang meegaan.
probeer eens stainless steel roundwounds :), dan kom je erachter wat echt ruw is.
en elixirs zijn duidelijk een kwestie van smaak idd :).
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

okee, dat is stom. Ik bedoelde slowounds... (ik was nog niet helemaal wakker geloof ik...), dat is natuurlijk gewoon roundwound.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ja ik dacht al :)
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Maar goed, ik vond die slowounds dus vrij snel mat en dof worden. Daarentegen voelen ze heel ruw aan na een tijdje. Weet iemand snaren met een vergelijkbaar geluid die t langer uithouden en iets gladder blijven?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
wolfway
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:52

Bericht door wolfway »

op mijn roland cube 30 bass heb ik ook flanger staan, waarschijnlijk is dit dan wel een eenvoudige versie maar soit

om er liedjes mee te spelen lijkt het mij niet echt handig... maar om gewoon je snaren aan te slaan vind ik het best wel een tof effectje...

ik speel dan ook nog maar een week :?
erboblex
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2004, 15:41

met twee versterkers!

Bericht door erboblex »

Ik heb in een vorig leven op twee versterkers gespeeld en wel op de volgende manier: Van de (Rickenbacker) basgitaar werd het signaal opgesplitst naar één versterker van 130 W die bijna alleen het laag weergaf, de "treble" stond hier dicht. De andere versterker was er eentje van 50 W en daar stond de "bass"-knop dicht en alleen de hogetonen
open. Deze "hoge tonen-versterker" kreeg zijn signaaltje via een flanger of chorus. Zo zorg je als bassist voor genoeg laag in de band en voeg je
toch nog iets "eigens" toe aan het geheel.

Eric van den Bosch
www.ericvandenbosch.nl
Plaats reactie