Multi-effect met aux-in en headphone

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door Erelid »

Rieno schreef: 25 nov 2017, 12:24 Ik ook..0 problemen mee :)
ksalutnogesproberuh
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door berth »

Concorde schreef: 24 nov 2017, 22:08
Kan eindelijk die 2x10 + amp de woonkamer uit.... :wink:
Dat is inderdaad wel klein ja. Ik zou ook wat groters willen.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door Concorde »

berth schreef: 26 nov 2017, 13:04
Concorde schreef: 24 nov 2017, 22:08
Kan eindelijk die 2x10 + amp de woonkamer uit.... :wink:
Dat is inderdaad wel klein ja. Ik zou ook wat groters willen.
:lol:

Weet iemand of je met die Line6 basspod de USB-ingang kunt gebruiken als aux-in?
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door Goose »

Even een vraag, heb je al de effecten die je live ervoor zou gebruiken? Als dat zo is waarom zou je dan opzoek gaan naar een multieffect? Dan kan je die effecten ook thuis gebruiken. Dan kan je namelijk volstaan met een preamp of headphone amp. Een Palmer bass pocketamp (€150) of een Harley Benton Custom Line Bass DI-Expander (€99) kan je dan ook gebruiken.
Of als je dan soms toch zonder koptelefoon wilt spelen een HoTone Nano Legacy Thunder Bass (€99) met een speakertje.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door Concorde »

@Goose, nee, ik had nog geen enkele effecten.


Na zo'n beetje alle testen op YT bekeken te hebben van wat jullie me aangedragen hebben, én een dagelijkse zoektocht op MP heb ik uiteindelijk toch een Boss ME50B gekocht.
Erg gebruiksvriendelijk, simpel, aux-in en headphone.
Het is de bedoeling dat ik 'm meeneem naar repetities, optredens en voor thuisgebruik om stil te oefenen.
In eerste instantie voor de flanger, distortion en tuner, maar ik moet nog enkele andere dingetjes uitzoeken. Geen grove scheurtoestanden, maar subtiele aanvullingen. (luister meer eens naar Twisted van Skunk Anansie, daar moét iets van een flanger of synth in.)
Al met al ben ik er blij mee!

Allemaal bedankt voor het meedenken! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
En brainstorm gerust door voor anderen die hier iets aan mochten hebben! :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door Concorde »

Na veel proberen, uitvogelen en reviews gelezen te hebben, heb ik de Boss ME-50B toch maar verruild voor de Zoom B3.
En deze kun je dus inderdaad prima aansturen via je PC (Mac in mijn geval) Hij herkent 'm goed.
Het was even zoeken hoe ik m'n muziek vanaf Spotify kan afspelen, maar dat is inmiddels gelukt... eigenlijk door de opmerking van Rieno... :dance:
Volgende maand maar's live proberen.
Overzichtelijk ding, die bovendien ook nog's in het voorvak van m'n tas past!
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door Rieno »

Leuk speelgoed hè? :D Mooi dat ik ook nog eens iets zinnigs roep. Veel plezier ermee!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door Goose »

Ik heb inmiddels als preamp, effects, aux in, headphone uit een Boss Micro BR gekocht. 2e hands te vinden vanaf een 50 euro. Kan je ook mee opnemen en vertraagd afspelen enz enz enz.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door WahWow »

aap schreef: 25 nov 2017, 01:08 Ik zou eens kijken naar de bassflyrig.
Instant GAS! :kwijl: :jam:
Concorde schreef: 25 nov 2017, 09:39 Boss ME50B vind ik nog te duur.
Bassflyrig had ik nog nooit gezien! Gaaf ding, maar te duur...
De Zoom B3N is ook een erg mooi ding, maar nog niet tweedehands en dus nog te duur.
Boss ME50B is leuk maar de vertraging bij op de processor belastende effecten vond ik irritant.

Bassflyrig is duur maar met een compressor, boost, overdrive/pre-amp, enveloppe, octaver, fuzz en een chorus is hij compleet en als je alles los koopt ben je stukken duurder uit. Ik heb maar 4 pedalen (die allen hierin zitten) en zit met de tweedehands aanschaf al op hetzelfde bedrag.

Zoom B3N heeft voor mij teveel mogelijkheden en banks en dingen.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door Concorde »

Ik vond die Zoom B3N er ook vrij gecompliceerd uitzien op de YT filmpjes...

De B3 valt me daarin erg mee. Aangesloten op een computer wordt het nog veel leuker!
Je kunt alle effecten (ook) visueel selecteren, goede bruikbare patches maken, en deze een naam geven.
Ook de amp-simulaties zijn erg goed.
Hij staat nu naast m'n PC, kabels weggewerkt, en je kunt oefenen binnen een halve minuut. Mooi ook dat hij de voeding via de USB heeft. Vanavond voor het eerst testen in de oefenruimte.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door JohandeJong »

Ik krijg deze week een Zoom B3n binnen. Tweedehands gekocht van een Belg. Scheelt toch weer een stuk op de nieuwprijs.
Ik speel eigenlijk niet met effecten maar wil er nu toch eens mee kennis maken. Vooral de loop en de drums lijken mij een waardige toevoeging voor het oefenen thuis.
Ik heb in ieder geval weer een leuk speeltje om mij tijden de kerstdagen mee te vermaken :)
Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen. Na alle goede recensies en bevindingen in dit forum heb ik er alle vertrouwen in dat ik er geen spijt van krijg.
Iemand nog belang bij een zo goed als nieuwe Boss GEB-7? Dergelijke stomps zitten immers ook volop in die Zoom dus die is overbodig.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door CaptainSlow »

Ik heb ook een zoom b3n, maar een zoom b1on voldoet voor mij prima om te oefenen:
multieffect, amps, cabs, metronoom/drumritmes, tuner, looper, aux in, headphone, werkt op batterijen/oplaadbaar/usb, voor 50 euro!
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 12 dec 2018, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door JohandeJong »

Die B1Xon kost ca. 65 en dan ook nog een voeding erbij dan toch al 75 Euro.
Ik twijfel er niet aan dat die goed (genoeg) zal zijn maar ik kon voor weinig meer, immers 2ehands, de B3n aanschaffen en dan heb ik toch iets meer denk ik.
Doet er allemaal niet toe, ik denk dat ik mij voorlopig wel even zal vermaken met dit speelgoed.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door CaptainSlow »

Tiepfout van me, b1on kost 49 euro.
Het grote voordeel is dat je geen voeding nodig hebt, oplaadbare batterijen erin, geen gehannes met voedingssnoeren.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Multi-effect met aux-in en headphone

Bericht door CaptainSlow »

JohandeJong schreef: 12 dec 2018, 18:36 Die B1Xon kost ca. 65 en dan ook nog een voeding erbij dan toch al 75 Euro.
Ik twijfel er niet aan dat die goed (genoeg) zal zijn maar ik kon voor weinig meer, immers 2ehands, de B3n aanschaffen en dan heb ik toch iets meer denk ik.
Doet er allemaal niet toe, ik denk dat ik mij voorlopig wel even zal vermaken met dit speelgoed.
Damn, ik moet niet meer op ouderavonden met mijn telefoon op het forum browsen, ik zie nu dat ik maar het halve bericht gelezen heb....
Sorry, nu even een fatsoenlijk antwoord dan maar:

Die B3n is een prachtig ding inderdaad, ik heb m ook, en hij is zeker een stapje hoger dan de B1on. En als je die voor een 2e hands prijsje kunt krijgen dan heb je een prachtige deal.

Voor degenen die niet het geluk hebben van een 2e handsje en de volle mep moeten betalen: de B1on is een geweldige headphone amp/multieffect/enz.enz. Ideaal om te oefenen, voor weinig. Een externe voeding is niet nodig, gewoon oplaadbare batterijen erin, struikel je ook niet over het voedingssnoer.

Veel plezier met de B3n! Ik heb nog geen tijd gehad om me er in te verdiepen, ik ben eigenlijk wel benieuwd of er een forum/community is voor zelfgemaakte patches enz.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Plaats reactie