Tech 21 sansamp VT bass

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Tech 21 sansamp VT bass

Bericht door soapwater »

Ik heb onlangs een sansamp VT bass perdaaltje gekocht, de niet-DI versie.
Ik vind deze erg leuk klinken en heel veelzijdig, echt exact wat ik zocht. Laat mijn HA3500 klinken zoals mijn eerdere SVT3 pro :-)
Ook voor stille repetities en oefenen is deze erg bruikbaar...
Maar... het pedaal heeft veel ruis, ongeacht de settings. Van zodra ik deze inschakel is er een storende ruis te horen.
Ik heb er een noise gate achter gezet wat helpt bij het spelen met de versterker in de band, maar tijdens het oefenen thuis of stille repetities met hoofdtelefoon blijft dit storend, ook tijdens het spelen.
Hij heeft dit zowel met DC-supply (crappy 9V geschakelde voeding) als met een nieuwe 9V batterij.
Op het internet vind ik weiningen die hier last van hebben, iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Tech 21 sansamp VT bass

Bericht door Muziekschuur »

Heb ik nog nooit echt een klacht over gehoord. Ik raad je aan deze klacht bij Tech21 voor te leggen. Meestal weet een tech uit zijn hoofd wat er scheelt. Of ze vragen je hem op te sturen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Re: Tech 21 sansamp VT bass

Bericht door soapwater »

Ik heb Tech21NYC gemaild, afwachten dus.
Ondertussen heb ik nog wat ge-experimenteerd.
Er is één manier om de "ruis" zo goed als weg te krijgen. Ondanks het hoogfrequente karakter, nuja, hoog is relatief, verdwijnt dit quasi volledig bij het bijna dichtdraaien of opendraaien van de low-control van de eq.
Geen enkele andere instelling heeft dit resultaat.
Ook zonder kabel in de input, krijg ik dit "gehisssss...." dus heeft niks met input te maken.
Op talkbass vond ik nog wat lotgenoten, zowel bij deze editie als bij de D.I. versie blijkt het een probleem te zijn...

Ik heb ook een opname gemaakt ter illustratie. Eerst met het pedaal uitgschakeld, dan met het pedaal ingeschakeld en alle controls op 12u, met batterij voeding (Duracell).

https://drive.google.com/open?id=199oA7 ... P5F5tVjM-i
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Tech 21 sansamp VT bass

Bericht door Bolobass »

Het is dus een getrouwe nabootsing van de buizen versterker waar hij op gebaseerd is! :yes:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Tech 21 sansamp VT bass

Bericht door Digidesign »

Ik heb dit pedaal al heel wat jaren en sinds een tijdje weer in gebruik gebruik genomen tot volle tevredenheid! Ik zit er zelfs aan te denken om mijn main bass weer helemaal passief te maken en alleen de VT bass te gebruiken en de Ampeg SCR-Di weer in de kast te leggen.
De storing die je hebt komt denk ik weg uit een vuile potmeter, zeker als je het weg kunt krijgen met draaien aan de low-control. Het beste zou zijn om de potmeter(s) te vervangen. Heb je nog iets zinnigs gehoord van Tech21?
Plaats reactie