signaal splitten naar 3 amps / buffering

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kris88
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 feb 2009, 02:21

signaal splitten naar 3 amps / buffering

Bericht door Kris88 »

Collegae,

Inmiddels is mijn pedalencollectie danig uitgebreid, en ben ik op zoek naar een manier om er wat structuur in aan te brengen, en heb precies ook wat last van tonesuck, vooral op kanaal 'drie'

Ik splits mijn signaal gaandeweg naar drie aparte kanalen die naar drie veschillende versterkers gaan.
Dat gaat op dit moment zo :

Bass => Aural Xciter =>
Big Muff PI (als splitter)

=> (Big Muff Dry) => Darkglass Alpha Amicron => MXR Bass Compressor => AMP 1
=> (Big Muff FX) => Dunlop Wah => EHX HOG => BOSS DD5 Delay

+> (Delay Output) => Q-Tron => Darkglass Vintage Microtubes => AMP 2
+> (Panning Output) => BOSS ODB => EHX Bassballs => Behringer Bass Chorus => BOSS GE7B Graphic Equalizer => AMP 3

Twee vragen :

- ik verlies op het kanaal naar AMP 3 nogal veel signaal. Kan dat aan een gebrek aan buffer liggen ? De HOG (die niet de hele tijd aanstaat)zou een buffered bypass hebben, maar dat helpt precies niet echt. Zou een buffer pedaal helpen ? Er is geen enkel pedaal dat de hele tijd aanstaat op dit moment.

- is er een manier om op een elegante manier die verschillende kanalen (1 tot 3) afzonderlijk aan en uit te zetten ? Nu gebruik ik op de drie kanalen respectievelijk een tuner, de EQ helemaal op 0 en een ander OD-pedaal met het volume dicht, maar dat maakt de keten alleen maar langer en meer gekabel en tapdansen.

Idealiter in 1 pedaal, waar mijn bas ingaat, en uitstuurt naar de verschillende lussen, maar waar het signaal dus niet terug in hoeft te komen om naar de volgende lus te gaan.

Al jullie tips zijn welkom !
Als je niet strak kan spelen, moet je gewoon strak kijken.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: signaal splitten naar 3 amps / buffering

Bericht door Sjtevel 1984 »

Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Kris88
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 feb 2009, 02:21

Re: signaal splitten naar 3 amps / buffering

Bericht door Kris88 »

Goeie tip, dank je wel !

Wat me nog niet helemaal duidelijk is : kan ik mijn signaal terug in het pedaal sturen nadal het bijvoorbeeld door mijn delay is gegaan ? Die gebruik ik nu op kanaal 2 en 3 om dan een panning effect te krijgen en dus pingpongen tussen 2 en 3 ?
Of heb ik daar eerder deze voor nodig ?
https://www.bax-shop.be/nl/signaal-spli ... gLQyfD_BwE

Dank !
Als je niet strak kan spelen, moet je gewoon strak kijken.
Plaats reactie