Het grote modeling topic (Kemper, bias, Boss, axe fx, helix)

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Sjtevel 1984 »

De gebruiksvriendelijkheid was voor mij in ieder geval de reden om voor een helix te gaan. Het werkt allemaal heel simpel en intuïtief.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door berth »

berth schreef: 05 okt 2018, 16:19
CaptainSlow schreef: 03 okt 2018, 21:35 Ik zie dat de Helix HX bij musicstore.de nog maar 456 euro kost. Die prijzen beginnen echt leuk te worden langzamerhand.
Dat is een multieffect, geen amp-modeller.
Ik heb jullie voorgelogen. De HX stomp is wel een amp modeller lees ik.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Sjtevel 1984 »

De HX stomp wel, maar hij refereerde aan de HX effects. :wink:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door tjoepatjoep »

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de POD-serie en de Helix-serie? Ik dacht altijd dat de POD's ook amps modelden, maar blijkbaar doet de Helix dit dus ook?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Sjtevel 1984 »

Klopt, maar met helix zijn ze helemaal opnieuw begonnen in plaats van voort te borduren op hun ‘pod formule’.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Digidesign »

Sjtevel 1984 schreef: 28 feb 2018, 13:29 Voor alle mensen met modeling: Wat zijn jullie ervaringen? Waarom hebben jullie voor welk systeem gekozen? Wat zijn de voor en nadelen?

Zelf ben ik in het bezit van een helix. De voornaamste reden voor mij om voor dit systeem te kiezen, was het enorme gebruiksgemak. Patches maken is zo gebeurd en alles is heel overzichtelijk.
Voor gitaar is dit apparaat super, voor bas ben ik nog wat aan het zoeken en tweaken. Voordeel is wel dat er nieuwe versterkermodellen en zelfs bas specifieke effecten worden toegevoegd met de updates. Er is zelfs een B7K toegevoegd.
Impulse responses toevoegen zou ook heel makkelijk moeten gaan. Maar hebben deze echt zoveel impact op je geluid?
Ik heb een Digitech BP355, ik heb em pas een paar jaar geleden gekocht. En het is echt een heel compleet apparaat en ik gebruik em veel thuis en soms op het podium.
Voordelen: Compacte, stalen behuizing, Stereo XLR outs, Aux in, Headphone out, ingebouwde drumcomputer, looper, USB-recording en play along.
Nadelen: Tuner is niet snel, van de standaard 70 preset gebruik ik er geen een. Het kost echt tijd om het apparaat te leren kennen. Zodra je dit onder de knie hebt kan je heel snel presets maken, bewerken & tweaken.

Er zitten 20 amps, 17 cabinetten, 70 effecten in. Dus genoeg variabelen om de lange winteravonden door te komen. Niet de meest recente types, maar ze klinken gewoon goed. Lexicon reverbs enzo.

https://digitech.com/en-US/products/bp355

Afbeelding
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door deevit »

Helix gebruikers! Zullen er niet veel zijn, maar het staat me bij dat we er wel een paar hebben hier. Welke uitvoering en waarom?
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Joreeeen »

Dat treft! Sinds zaterdag de bezitter van een Helix LT! Ik heb reeds een Kemper en zocht een floorboard. Omdat ik hem eigenlijk enkel voor bas ga gebruiken ben ik voor de LT gegaan wegens geen nood aan de scribble strips! Doet het prima voor me!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door deevit »

Ik was er ook redelijk over uit dat het een LT moest worden, totdat ik me bedacht dat het ook een hele toffe home recording tool kan zijn. Daar zou de floor weer (nog) geschikter voor zijn... Denk ik.

Hoe zijn de drives? Filters verwacht ik sowieso niet veel van?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik ben gegaan voor de floor versie. Vier fx loops en een mic input (48V ook mogelijk!). Al moet ik bekennen dat ik voor opnames eigenlijk alleen een Darkglass vintage ultra V2 gebruik....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Joreeeen »

Ik heb een meer dan degelijke interface en pre-amp, dus de mic input is voor mij overbodig, alhoewel... je kan er live wel leuke dingen mee! Ook heb ik niet meteen plannen om de send en returns te gebruiken omdat ik alles uit het pedaal wil gaan halen. Wanneer ik er toch een pedaal tussen wil hangen dan kan dit, alleen ben je dan gelimiteerd tot 2 ipv 4 pedalen!

Ik ga men Helix vooral gebruiken voor dual bass processing zoals hier: https://youtu.be/bMTmtPHo6dI
1 path met volle gecompresseerde laag en 1 path met een clanky distortion over!

De kwaliteiten van effecten vind ik een hele grote meerwaarde! De drives klinken ontzettend goed en uitgebreid in te stellen! De filters heb ik nog niet geprobeerd, maar ik verwacht dat deze het zeker niet slecht zullen doen!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door deevit »

Da's goed om te horen! Heb zelf ook een prima interface, maar met demootjes maken lijkt het me best tof om gewoon een vocal trackje met compressie en delay/reverb op te kunnen nemen, zonder daarvoor in de computer te moeten sleutelen. Maar het prijsverschil is aanzienlijk...

Je kunt natuurlijk zoveel pedalen gebruiken als je wilt met de Helix LT, maar dan moet je meerdere in een loop gooien. Voor mij is juist het idee dat het een complete live setup voor bas zou zijn en ik er thuis heel goed gitaar mee zou kunnen doen. Nu twijfel ik dus of het de moeite waard zou zijn om de Floor te nemen zodat ik m'n mic, piano en synth er ook aan zou kunnen hangen thuis.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Joreeeen »

Ik wacht een Helix Rack tweedehands af, voor aan men homestudiotje toe te voegen, vind ik net iets handiger!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Sjtevel 1984 »

Is helix native dan niet gemakkelijker (en betaalbaarder)?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Joreeeen »

Dat is het zeker, maar ik zoek iets dat ik ook los van een PC en DAW kan gebruiken over men studiomonitors... Helix Native staat ook nog op men lijstje, zeker met de aantrekkelijke korting bij aanschaf van mn LT
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Plaats reactie