batterijverbruik icm 9v adapter

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

batterijverbruik icm 9v adapter

Bericht door JohandeJong »

Deze vraag zal ongetwijfeld al 1000x zijn gesteld maar na 1,5 uur zoeken heb ik het nog niet op dit forum kunnen vinden. Brand mij maar af.....
Ik heb 2 pedalen waarin een 9volt batterij. Ook als het pedaal is uitgeschakeld zal de batterij leeglopen als ik de input laat zitten, is mij verteld.
Maar als ik de voeding nu doe met een 9volt adapter, wordt dan door dat stekkertje van die adapter het batterijverbruik ook uitgeschakeld of moet ik net zo goed de input verwijderen als ik het pedaal niet gebruik?
Er is hier ongetwijfeld iemand die dit met een eenvoudig Ja of Nee kan beantwoorden en dat zou ik erg op prijs stellen.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: batterijverbruik icm 9v adapter

Bericht door blablas »

Als je toch een voeding gebruikt gewoon de batterij er uit halen, hoef je ook geen zorgen meer te maken dat deze gaat lekken.
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: batterijverbruik icm 9v adapter

Bericht door JohandeJong »

In sommige situaties is het voor mij handig dat ik ze even op batterij kan gebruiken. In sommige situaties blijven ze meerdere dagen in een bepaalde opstelling staan en laat ik ook altijd alle input aangesloten of vergeet domweg de snoeren te verwijderen. Er zijn ook situaties dat ik een voeding gebruik. Dat is nu eenmaal zo. Tja, en dan ga ik niet elke keer die dingen uit elkaar halen om de batterij er in te doen of te verwijderen.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: batterijverbruik icm 9v adapter

Bericht door Rieno »

Sommige pedalen koppelen dan de batterij inderdaad los...en je raad het al: sommige niet. Dat laatste vind ik zelf een ontwerpfout, maar dat terzijde. Je zult dan toch het bedrijf even om raad moeten vragen (of het schema opzoeken en lezen als het kan).
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: batterijverbruik icm 9v adapter

Bericht door JohandeJong »

Hmmm.. Da's balen. Het gaat nu om een Boss Equalizer GEB-7 en een Behringer tuner TU300. Ik zal kijken of ik daar iets over kan vinden.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: batterijverbruik icm 9v adapter

Bericht door Rieno »

De Boss zou de boel los moeten koppelen als ik zo naar de handleiding kijk; ze raden aan altijd een batterij aan te sluiten, ook op adapter. En vergelijkbare schema's (Boss GE-7B) op het net laten dat beeld ook zien.

EDIT:
Bij de handleiding van de Behringer staat simpelweg dat de batterij is aangesloten als er een kabel in de INPUT zit..duidelijk verhaal dus :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: batterijverbruik icm 9v adapter

Bericht door JohandeJong »

Rieno, dankjewel. De Behringer ga ik verder onderzoeken.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Plaats reactie