line 6 pod xt

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Apen50
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2018, 15:46

line 6 pod xt

Bericht door Apen50 »

Hoi mensen,

Een kameraad van mij heeft de line 6 pod xt live gekocht. Nu weet ik dat niet de bass line 6 pod xt is.
Maar ik ga er vanuit dat het kwa werking het zelfde is.
Hij heeft er een handleiding bij, maar deze is in het engels.
Heb het een en ander kunnen vinden over de pod xt. Maar niet echt precies wat ik zoek.
Weet inmiddels dat je via usb op de pc kunt aansluiten en meer kunt instellen, maar zolang hij geen pc of laptop heeft gaat hij dat toch niet doen :p.
Hij heeft zo al wat liggen knommelen en spelen, maar denk zelf dat hij er meer uit kan halen xD.

Misschien dat iemand die ervaring heeft met de (Bass) pod xt of ook gebruikt misschien het een en ander kan vertellen hoe het precies werkt.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: line 6 pod xt

Bericht door Sjtevel 1984 »

Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Apen50
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2018, 15:46

Re: line 6 pod xt

Bericht door Apen50 »

Kwam ik idd tegen net. Ben er al op aan het kijken.
Maar toch bedankt ;)
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: line 6 pod xt

Bericht door Laus »

echt zo lang geleden dat ik er zo een gehad dat ik het echt nauwelijks nog weet. De USB-aansluiting biedt je via een stukje Line6 software de mogelijkheid om patches in te stellen. Echter zover ik me herinner niet meer of andere parameters dan op het apparaat zelf. Met de software van Line6 kun je ook opnemen.

Hoeveel je eruit kunt halen ligt (o open deur) aan de rest van de keten. Je kunt er prima geluiden uit krijgen, zeker als je van een compleet gemodeleerd basgeluid houdt (inclusief compressor, beetje drive, eq, reverb, gate). Ik vond echter dat daardoor de 'punch' of 'druk' in mijn muziek een beetje verloren ging. In een coverband of wat toegankelijkere muziek is het volgens mij helemaal gaaf.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Plaats reactie