Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Unlord »

Ofwel: koop een goedkope gitaar die goed speelt en leuk het geluid ervan op met dure effecten?
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Kale kip »

Goose schreef: 20 aug 2018, 14:25 Ik weet niet in hoe verre ik je serieus moet nemen als bassist.
Dat weet ik bij jou ook niet. Het kan wel zijn dat bas je eerste instrument is of misschien wel het enige instrument dat je bespeelt, maar dat zegt niets over je niveau als bassist.
Ik gebruik overigens als gitarist het liefst een goede transistor versterker omdat ik mijn scheurgeluiden liever uitsluitend uit pedalen haal. Maar er zijn inmiddels kleine versterkers met een line out die rechtstreeks aangesloten zeer acceptabel klinken. Een goed gitaar geluid begint hoe dan ook bij goed spel, een goede versterker, een goede gitaar en met effecten kun je je gitaargeluid nog een extra dimensie geven.
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Kale kip »

Strabel schreef: 20 aug 2018, 17:00
Unlord schreef: 20 aug 2018, 16:24 Mensen, van een kale kip valt niks te plukken. Dit hele topic heeft geen enkel effect!
Haha,ja mooi gesproken,maar we proberen alleen te achterhalen of Kale kip doof is omdat hij bij Pino P vind dat het niks uitmaakt,met of zonder effect.
Ach,best wel vermakelijk. :wink:
Nee doof ben in gelukkig nog niet en ik hoor het verschil wel degelijk, maar constateer gelijk dat het verschil dat het maakt weinig uitmaakt.
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Kale kip »

phoerd schreef: 20 aug 2018, 17:43
Kale kip schreef: 20 aug 2018, 14:34 Het basisgeluid van de bas is zeker belangrijk.
Wat dan weer anders is bij een gitaar, daar maakt het basisgeluid geen ruk uit .... je gooit er toch effecten overheen.
Nou een slecht basisgeluid kan je in het geval van een gitaar met effecten aardig camoufleren.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Goose »

Wacht even, dus bij een gitaar is het wel belangrijk dat je een goed gitaar, versterker en effecten hebt? Maar bij bas hoef je alleen maar een bas te hebben, een versterker en effecten dragen niet zoveel bij aan je geluid? Dat is wat ik uit jouw verhalen haal uiteindelijk.
Heel vreemd.....
En mijn "ik weet niet hoe serieus ik je moet nemen als bassist" slaat vooral op je sound dan op je spel.
Ik blijf het vreemd vinden dat je als gitarist je geluid wel belangrijk vindt en serieus neemt in de keuze van je apparatuur. Maar dat je als bassist alle extra's niks vindt toevoegen. Echt heel apart.
En ik denk uiteindelijk dat dit topic ook een verkeerde titel heeft. "Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?" kan je beter veranderen in; "ikzelf merkt niks van fx en vindt amps en fx niks toevoegen aan bas". Want geloof mij, een doorsnee luisteraar hoort dit soort dingen wel en vindt het wel wat toevoegen aan bas.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Kale kip »

Dat laatste betwijfel ik zeer. Een pompende megabas uit de synth horen mensen wel maar een elektrische bas in een popnummer............

Ik vind overigens in het geval van basspelen dat je een goede bas moet hebben, en een goede amp of een goede apparaat om zonder gebruik te maken van een mike in de tafel te pluggen. zoals dat spul van Tech 21.
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door frieteboer »

Elk goed effect is te horen mits goed ingeregeld, daar zit hem vaak het probleem. Eenmaal goed ingeregeld en je hoort dan als muziekliefhebber geen verschil ben je geen muziekliefhebber!

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door BassAgent »

Eigenlijk, Kale Kip, wat ik lees uit je posts in dit topic, is dat je "graag van gedachten wil wisselen" met andere bassisten (terwijl je jezelf niet zo ziet) over iets waar je een nogal dubieuze mening over hebt, en als iemand z'n gedachten jouw kant op stuurt kom je met een even zo wonderlijke mening waarin je eigenlijk duidelijk maakt dat je iedereens mening onbelangrijk vindt want het maakt toch niet uit wat je met je sound doet.

Mijn reactie:
Afbeelding

Snel tijd om het topic te sluiten. Wat een flauwekul dit zeg.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Kale kip »

frieteboer schreef: 20 aug 2018, 18:51 Elk goed effect is te horen mits goed ingeregeld, daar zit hem vaak het probleem. Eenmaal goed ingeregeld en je hoort dan als muziekliefhebber geen verschil ben je geen muziekliefhebber!

Doe je meer aan fabrieksfriet of verse Vlaamse friet? Kijk tussen die twee zit wel echt een hemelsbreed verschil.
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Kale kip »

BassAgent schreef: 20 aug 2018, 18:53 Eigenlijk, Kale Kip, wat ik lees uit je posts in dit topic, is dat je "graag van gedachten wil wisselen" met andere bassisten (terwijl je jezelf niet zo ziet) over iets waar je een nogal dubieuze mening over hebt, en als iemand z'n gedachten jouw kant op stuurt kom je met een even zo wonderlijke mening waarin je eigenlijk duidelijk maakt dat je iedereens mening onbelangrijk vindt want het maakt toch niet uit wat je met je sound doet.
Nou ik vroeg mij gewoon af hoe andere bassisten erover denken. Het is mij wel duidelijk geworden. Deze discussie lijkt wel wat op die discussies die je ook wel ziet op een gitaarforum waar ik jou ook weleens gezien heb dacht ik.
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door frieteboer »

Kale kip schreef: 20 aug 2018, 18:53 Doe je meer aan fabrieksfriet of verse Vlaamse friet? Kijk tussen die twee zit wel echt een hemelsbreed verschil.
Ik doe meer aan friet eten!? 😁
Laatst gewijzigd door frieteboer op 20 aug 2018, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door BassAgent »

Kale kip schreef: 20 aug 2018, 18:58
BassAgent schreef: 20 aug 2018, 18:53 Eigenlijk, Kale Kip, wat ik lees uit je posts in dit topic, is dat je "graag van gedachten wil wisselen" met andere bassisten (terwijl je jezelf niet zo ziet) over iets waar je een nogal dubieuze mening over hebt, en als iemand z'n gedachten jouw kant op stuurt kom je met een even zo wonderlijke mening waarin je eigenlijk duidelijk maakt dat je iedereens mening onbelangrijk vindt want het maakt toch niet uit wat je met je sound doet.
Nou ik vroeg mij gewoon af hoe andere bassisten erover denken. Het is mij wel duidelijk geworden. Deze discussie lijkt wel wat op die discussies die je ook wel ziet op een gitaarforum waar ik jou ook weleens gezien heb dacht ik.
Het interesseert je volgens mij geen moer hoe anderen erover denken. Vind het ook wel komisch dat je vindt dat het gitaarforum stom is en vervolgens je zinloze gereutel hier gaat neermieteren.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Kale kip »

Ik kom al tijden niet meer op dat forum. Het is alleen maar ruzie en kleuterij daar. Het interesseert mij overigens wel hoe anderen erover denken. Mij geen woorden in de mond leggen aub.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door BassAgent »

Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Merkt een doorsnee luisteraar überhaupt wat van fx?

Bericht door Strabel »

Ik doe alleen de missionaris stand.
Ik eet aardappelen zonder sju
Ik speel alleen de bas.
Weinig creatief komt mij dit over.
Maar goed ,er zijn mensen die van de havenzangers houden. :D
Feeling the groove is everything.
Plaats reactie