A/B switch

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: A/B switch

Bericht door Strabel »

Rieno schreef: 27 aug 2018, 16:22 Het heeft meer te maken met het draaien van 2 versterkers op 1 input..als je pech hebt, zitten die beide in tegenfase te spelen en dan is je geluid nogal beroerd. Dan kun je dus de fase van 1 van die signalen omkeren en los je het op.
Lijkt mij raar dat er gitaar/bas versterkers zijn die het input signaal in omgekeerde fase weer geven,ik heb het zelf ook nooit gemeten of met 2 versterkers gespeeld,dus als dat het geval is snap ik dat fase verhaal wel. :)
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: A/B switch

Bericht door Rieno »

Kan prima hoor...dan slaan bij de een de speakers net naar buiten en bij de ander trekken ze naar binnen. Er hoeft maar een klein verschil te zijn in de tijd om zoiets te krijgen. En dan wordt het een raar soepzooitje qua geluid :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: A/B switch

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dat is toch alleen van toepassing als het signaal naar beide versterkers tegelijkertijd gestuurd wordt? Of ook als er geswitched wordt tussen twee versterkers?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: A/B switch

Bericht door phoerd »

Als er maar 1 versterker tegelijk gebruikt wordt kun je geen fase-problemen krijgen.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: A/B switch

Bericht door Goose »

Maar als ik Kale Kip begrijp met zijn verhaal dan gaat het eerder over 2 lijnen van effect ipv 2 versterkers. Of begrijp ik je dan verkeerd?
Want dan kan je beter een dubbele effect-loop pedaal nemen.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: A/B switch

Bericht door Kale kip »

daar komt het wel op neer maar het zou ook wel lekker zijn wanneer ik die pedalen ook kan programmeren en dan lijkt mij die programnmeerbare loopswitcher met meerdere loops wel interessant.
Plaats reactie