A/B switch

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

A/B switch

Bericht door Kale kip »

Heeft iemand hier ervaring met A/B switches? Ik wil tussen twee rigs kunnen schakelen zonder signaalverlies en zonder dat het je basisgeluid verandert.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: A/B switch

Bericht door Rieno »

Bedoel je met 'zonder signaalverlies' dat je signaal hetzelfde blijft ondanks de aanwezig van de switch, of dat de overgang zonder onderbreking verloopt?

Er zijn best een aantal keuzes op de markt en het zijn vrij simpele apparaten op z'n simpelst. Een oude bekende is de Boss LS-2.

EDIT: ik zet deze wel even in het 'Effecten'-subforum trouwens, daar hoort ie.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: A/B switch

Bericht door JohnBoy »

dat hoort toch niemand, zo'n switch.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: A/B switch

Bericht door BassAgent »

En als je wisselt tussen twee rigs verandert je basisgeluid toch meteen? Anders heb je geen twee rigs nodig.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: A/B switch

Bericht door Rieno »

Denk dat het dan gaat om het ingangssignaal naar een van beide versterkers..geen tonesuck, om maar een lelijk woord te gebruiken.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: A/B switch

Bericht door Kale kip »

Rieno schreef: 25 aug 2018, 23:25 Bedoel je met 'zonder signaalverlies' dat je signaal hetzelfde blijft ondanks de aanwezig van de switch, of dat de overgang zonder onderbreking verloopt?

Er zijn best een aantal keuzes op de markt en het zijn vrij simpele apparaten op z'n simpelst. Een oude bekende is de Boss LS-2.

EDIT: ik zet deze wel even in het 'Effecten'-subforum trouwens, daar hoort ie.
De Boss Ls-2 heeft ook een soort voorversterker ingebouwd, dat moeten we niet hebben. Dat de overgang zonder onderbreking en plopgeluiden verloopt is ook wel wenselijk inderdaad. Buiten dat gaat het mij erom dat het je gitaarsignaal niet negatief beïnvloed.
Dan denk ik eerder aan de Boss A/B 2 iemand daar ervaring mee?
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: A/B switch

Bericht door Kale kip »

BassAgent schreef: 25 aug 2018, 23:55 En als je wisselt tussen twee rigs verandert je basisgeluid toch meteen? Anders heb je geen twee rigs nodig.
Neen, je basisgeluid verandert als het even kan niet. Het geluid wat je uiteindelijk hoort wel door het verschil in apparatuur tussen beide rigs. Maar wanneer een A/B switch je gitaarsignaal aantast zullen beide rigs niet geweldig klinken.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: A/B switch

Bericht door Rieno »

Ik kwam hier een leuk lijstje tegen:

KLIK

Van daaruit is die Radial BigShot ABY ook een hele leuke optie denk ik; daar zit niks actiefs in. En ik heb nog maar weinig slechte dingen over Radial gehoord.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: A/B switch

Bericht door phoerd »

Een boss ab2 is ook niet volledig zonder klik, daarnaast heeft ie een batterij nodig. Er zijn wel mods voor een 9v adapter mogelijk.
Verder heb ik zelf een nobels ab1, voordeel (vind ik) is de adapter en dat beide kanalen een eigen volumeknop hebben. Ik gebruik de pedalen dan ook om te wisselen van bas en zo kan ik het ingangsvolume matchen zodat ik m'n versterker niet hoef te veranderen.
Nou heb ik op m'n wt1205 ook twee ingangen dus als ik daarop speel heb ik geen externe switch nodig.
Maar bij allen hoor ik de switch.
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: A/B switch

Bericht door Kale kip »

Rieno schreef: 26 aug 2018, 00:23 Ik kwam hier een leuk lijstje tegen:

KLIK

Van daaruit is die Radial BigShot ABY ook een hele leuke optie denk ik; daar zit niks actiefs in. En ik heb nog maar weinig slechte dingen over Radial gehoord.
Die Radial big shot lijkt mij een goede optie, dank voor de tip. En de prijs is redelijk.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: A/B switch

Bericht door Goose »

Mooie dingen de Radials.
Ik ben alleen bang dat een 2e versterker niks gaat toevoegen aan een basgitaar. Als ik jou was zou ik zelfs je eerste versterker thuis laten en gewoon via de DI over de PA monitor of inears spelen. Is toch alleen maar gesjouw. Eventueel voor sommige optredens kan je een Roland Cube mee nemen. Is meer dan genoeg.










Klinkt bekend he?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: A/B switch

Bericht door Kale kip »

Ik hoop dat je het niet erg vind, maar het gaat in dit geval om mijn gitaarrig.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: A/B switch

Bericht door blablas »

:facepalm:
Gitaar... zo een overschat instrument... dit is een basgitaar forum!
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: A/B switch

Bericht door Goose »

Typisch echt zo'n gitaristen ding. Alles uit de kast trekken voor gitaar. Maar als er iets voor bas is dan het liefst geen moeite doen. Beetje bassist is ook serieus bezig met zijn sound. Gitaristen en hun egotjes.....
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: A/B switch

Bericht door Rieno »

Daar gaat het hier niet om :) Kale kip probeert nu een serieus antwoord te krijgen, dus zullen we hem dat proberen te geven?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie