Signaal ondersteuning.

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Signaal ondersteuning.

Bericht door Goose »

Ik gebruik al heel lang een clean boost van Catalinbread. Niet als clean boost maar als een soort van buffer. Volume op 0, dus geen extra versterking maar wel aan. Het laag en hoog komt duidelijk beter door. Ik heb ooit eens een buffer laten maken door onze Rogier/Bernardduur. En na ze 1op 1 met elkaar te vergelijken vond ik toch de cleanboost beter/lekkerder klinken. Niks ten nadelen van Rogier hoor, prima buffer die nu zijn werk doet op iemand anders zijn pedalboard. Wat gebruiken jullie eigenlijk als een altijd aan pedaal om je signaal op te pimpen?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Signaal ondersteuning.

Bericht door JohnBoy »

Een TU-2 heeft jaren trouwe dienst gedaan als mijn enige stem/bufferpedaal.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1213
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Signaal ondersteuning.

Bericht door anavrin »

Ik heb een ZVex super duper 2 in 1-kloon als booster.

Ik gebruikte eerst een Super Hard On-kloon maar had er liever ook een distortion bij, dus toen heb ik de 2in1 gebouwd.

De 2in1 heeft kanaal 1 altijd aan op ongeveer 1/3. Geeft de pickups net een klein zetje waardoor ze een stuk helderder klinken. Alle tonen komen net wat mooier door. Als ik een matige jaren '70 distortion wil, zet ik kanaal 2 erbij aan. Die staat qua boost op 100 procent maar qua volume zodanig dat het uitgangsvolume niet hoger wordt.

Ik wil binnenkort nog een EHX LPB1-kloon maken. Die "Crackle Okay" van de ZVex vind ik niet altijd OK ;)
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 199
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Re: Signaal ondersteuning.

Bericht door HansK »

Een Mooer Pure Boost en diy MXR Microamp, beiden op lage gain instelling
en een zelfbouw AMZ Super Buffer.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Signaal ondersteuning.

Bericht door Sjtevel 1984 »

Een darkglass vintage ultra om het hoog en laag wat te temperen en het sub laag iets te boosten, samen met een MXR M87 voor compressie. Gaat het drive gedeelte van de ultra aan, gaat de M87 uit en vice versa.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Signaal ondersteuning.

Bericht door berth »

Mijn always on pedaal is al vele jaren een EBS Multdrive. Ondanks het hebben gehad van vele andere drives en een Darkglass vintage op hetzelfde bord (en een Agro in de kast).
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Signaal ondersteuning.

Bericht door Goose »

Ik heb zelf ook de EBS multidrive gehad. Maar binnen de stoner band waarin ik toen speelde kwam hij totaal niet door de mix. Prachtig dik geluid komt eruit maar er moet niet teveel ander gitaar geweld bij zijn anders verzuip je en ben je niet meer hoorbaar.
Vond ik toen erg jammer want standalone was het echt een heel mooi geluid.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Plaats reactie