Ze zijn weer terug en werken weer.

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Ze zijn weer terug en werken weer.

Bericht door Goose »

Een aantal pedaaltjes werkte niet meer en lagen al wat jaren weg gestopt in een kist. Eindelijk maar eens de knoop doorgehakt en alles naar Rogier gestuurd.
TAAS Foxx Tone Machine
Byoc phaser
Daring Audio Laser Cannon
Arger Capricorn +
Malekko Ekko616
Van de Malekko was de schakelaar kapot. Mooie analoge delay met de mogelijkheid om modulatie erin te draaien.
De Laser Cannon had een voedings probleempje. Intern wordt de 9 volt omgezet naar 18 volt voor meer headroom. Het was even vaag waar het precies mis ging. Als ik mij goed kan herinneren is deze distotuon qua opbouw ongeveer een distortion+ van MXR. Maar wel dan met wat meer mogelijkheden.
De Arger werkte gewoon niet lekker. De fuzz klonk zwak en alle kracht ging verloren. Het blijkt een Zvex Wooly Mammoth clone te zijn. Maar dan wel van slechte kwaliteit. Rogier heeft hem helemaal intern gepimped, vette bak fuzz. Plus dat deze een clean blend heeft zodat je wel attack behoudt. De boost is niet clean, maar dat is wel lekker.
De Foxx heb ik ooit eens verkeerd gevoedt. Poef, weg. Weer mooi verholpen door Rogier. Plus dat hij wat mods die ik had bedacht heeft gemaakt.
Normaal is het een fuzz met fuzz, tone en volume en een switch om te kiezen tussen ge-geen-si transistors. De tweede voetschakelaar om een hoog oktaaf erbij te krijgen. Nu bijt dat geluid enorm. En kon je niet regelen. Dus is er een tone knop voor de octaver erbij gekomen.
En om weer attack te behouden, waardoor je in de band mix een stuk beter hoorbaar blijft, is er een clean blend erbij gekomen. Nu heb ik al wel vaker een fuzz gehad en ook met clean blends. Maar ik vond altijd dat de fuzz en het clean geluid niet lekker mixt. Daarom heb ik fxloop over het clean blend laten maken. Daarin zet ik een OD of distortion zodat het "clean" niet zo clean meer is en beter mixt met de fuzz. En ik moet zeggen dat dit als een tierelier werkt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Ze zijn weer terug en werken weer.

Bericht door Laus »

nou, die heb je dan idd lekker aan het werk gezet zeg! Ik pruts inmiddels al een jaar of 5 niet meer in die doosjes...kan niet zeggen dat ik dat heel erg vind.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Plaats reactie