Wel of geen compressor voor een preamp buis?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Wel of geen compressor voor een preamp buis?

Bericht door Goose »

Ik ben zelf niet zo'n compressor liefhebber. Ik speel redelijk hard qua aanslag en krijg daarmee een behoorlijk gelijkmatig en constant geluid. En komt bij dat ik wel van dynamiek hou in mijn geluid. De 12 jaar spelen in een harmonie orkest zorgen er ook wel voor dat ik mijn volume, al zeg ik het zelf, redelijk onder controle heb.
Maar gebruiken jullie bv wel of niet een compressor als je over een buizen versterker of hybride speelt? Want door de buizen voorversterker krijg je ook al wat compressie. En de dynamiek die van te voren je buis in gaat kan je gebruiken om deze te laten clippen als je die grom wilt hebben.
Dus wel of niet?
Ik heb zelf alleen de compressor die op mijn Randall zit. Werkt goed opzich. Alleen jammer dat hij voor de preamp buis zit waardoor deze dan weer niet gaat grommen.
En wie gebruikt er een compressor in de FXloop?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Wel of geen compressor voor een preamp buis?

Bericht door Laus »

+1 voor FX-loop. De dynamiek een klein beetje temmen, vrij weinig compressie. Wel lange attack-tijd voor behoud van die schop onder je bips :)

Ik heb vaak dat als ik de comp niet aan heb staan de speakers staan te 'wapperen' terwijl je eigenlijk niks hoort. Buisje lijkt af en toe toch wat ge-rommel te geven wat niet wordt weggefilterd in de preamp. Kennelijk doet de comp dat wel een beetje...
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Plaats reactie