Phaser voor bas, suggesties?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Phaser voor bas, suggesties?

Bericht door koen van soelen »

Haai!

Ik ben op zoek naar een goede phaser voor op bas. Mijn ervaring is dat sommige phasers niet het hele spectrum van je geluid sweepen op één of andere manier (lastig uit te leggen).
Wie heeft er goede (of juist slechte) ervaringen met bepaalde phasers? Tips zijn welkom, alvast bedankt!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Phaser voor bas, suggesties?

Bericht door SpcMnk »

Na ongeveer een stuk of 20 phasers geprobeerd te hebben (in alle prijsklassen) ben ik bij dat ding van TC electronic uitgekomen, een Helix met toneprints. Ik weet niet meer precies welke toneprint ik erin heb zitten, maar die doet het meer dan dikke prima.
De Subdecay baby Quasar kan ik ook geen afscheid van nemen. Lekker dik en analoog.

De Phantasm van Toadworks vond ik ook extreem goed met passieve bassen werken. Die dingen van Boss vond ik allemaal heel dun klinken. De Envelpoe phasers van Pigtronix zijn dan weer erg leuk, maar hebben een heel erg sterke signature in hun sound, waardoor ik er snel op uitgekeken was.

Het is en leuk effect maar ook heel erg smaak gevoelig. Gewoon veel proberen! Enjoy!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Phaser voor bas, suggesties?

Bericht door koen van soelen »

Ik heb zelf de EHX SmallStone gehad, de grote zwarte Russische versie. Op gitaar supervet, maar op bas kwam die helemaal niet tot z'n recht. Ik heb momenteel een Ibanez Tonelock Phase Modulator (veel toffe opties!) maar die heeft onze gitarist nu op z'n pedalenplank liggen. Ik hou van een erg aanwezige SWOOOOSJ, niet van dat subtiele. Ik speel op een Rickenbacker met veel distortion uit m'n Aguilar Tonehammer. Maar ik ga eens kijken of ik één van je suggesties op MP kan vinden (als iemand iets leuks in de verkooop heeft hoor ik dat ook graag hoor)!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Phaser voor bas, suggesties?

Bericht door SpcMnk »

De phasers van EHX (small stone jaren 70, jaren 90, zwart Russisch en de moderne heb ik gehad) vond ik ook niet echt lekker op bas.

Als je er zo'n bak herrie doorheen wil trekken :) dan zou ik een digitale nemen als ik jou was. Die kunnen hier vaak iets beter mee overweg dan de doorsnee analoge.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Phaser voor bas, suggesties?

Bericht door phoerd »

Ik heb alleen een phaser van MXR, de 99, waar ik wel tevreden over ben. Het enige wat ik vind dat mist is een blend-knop. Niet zo erg wanneer je hem in een effect-loop zet die je wat dat betreft kunt regelen, maar direct tussen bas en versterker is het wat onhandig. Ik wil namelijk zelf bepalen hoeveel van het effect ik toevoeg aan m'n signaal.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Phaser voor bas, suggesties?

Bericht door SpcMnk »

Ahja, van mxr heb ik de 90, 99 en 100 gehad. Erg fijn geluid.. maar.. de 90 en 100 pakte de lage frequenties niet met alle bassen.. passief vonden die dingen het fijnste en dan klinken ze ook meteen heel fijn in het hoog! De 99 vond ik wel echt het beste van de drie. Kon met elke bas overweg. Alle frequenties. Als ik me goed herinner hing die kwa klank naar het glaserige.. maar, zijn maar heel beperkt gemaakt en bijna niet te krijgen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Phaser voor bas, suggesties?

Bericht door basloze fret »

Aguilar Grape Phase misschien?
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Re: Phaser voor bas, suggesties?

Bericht door Sabbracadabra »

Ik heb die oranje Mooer, heeft voor mij tot nu perfect gewerkt! Heb sinds kort ook een Bad Stone maar die moet ik nog goed uitproberen.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Phaser voor bas, suggesties?

Bericht door koen van soelen »

Aguilar Grape heb ik wat YT filmpjes van bekeken. Ben op zich wel fan van Aguilar effecten (heb zelf de Agro en de Tone Hammer) maar vond de Grape toch een beetje te subtiel. En erg duur. Die Moooer ga ik checken! En die Phase 99 ook, maar daar moet je maar net tegen aan lopen denk ik. Zelf zit ik te een beetje te kijken naar de Xvive W1 Wave Phaser. Die is volgens mij wel vet!
Plaats reactie