Slechte voeding en het niet werken van fx.

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Slechte voeding en het niet werken van fx.

Bericht door Goose »

Ik ben bezig met het vormen van een nieuw board en kwam er achter dat niet alles even lekker werkt.
Bij sommige fx lijkt het wel of de footswitch kapot is. En dat terwijl het truebypass schakelaars zijn.
Ik heb een Cioks voeding waarvan de laatste uitgang al wat problemen gaf.
Ik had mijn Malekko Ekko616 laten maken door Rogier en toen ik hem thuis kreeg op de Cioks aangesloten. Werkte prima. Maar na dat ik alles aangesloten had wilde deze niet meer aan. Ook de Cleanboost van Catalinbread kreeg wat storing. En nog wat effecten begonnen slecht te schakelen. Maar nu had ik ook nog een nieuwe BBE voeding liggen, dus die even gepakt. Nog niet eerder gebruikt omdat deze toch wel qua gewicht behoorlijk wat zwaarder is dan de Cioks.
Maar met de BBE schakelt bv de Ekko616 wel weer. En ook de cleanboost werk een stuk beter.
Ben er dus wel achter dat de Cioks zijn beste tijd heeft gehad. Maar wat mij verbaasde was dat er problemen met het schakelen optrad.
Meer mensen die dit bekend voor komt?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Slechte voeding en het niet werken van fx.

Bericht door Sjtevel 1984 »

Nee eigenlijk niet. Na wat probleempjes met een 1spot heb ik geïnvesteerd in een fatsoenlijke voeding voor al mijn plankjes en nooit meer problemen gehad.

Het niet in- en uitschakelen vanwege een voedingsprobleen vind ik wel heel raar. Welke pedaaltjes waren dat?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Slechte voeding en het niet werken van fx.

Bericht door Goose »

Een Malekko Ekko616, geen echte truebypass maar een met een relais schakeling.
En een Moody bass drive, maar volgens mij is daar wel de schakelaar van op zijn einde.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Slechte voeding en het niet werken van fx.

Bericht door Rieno »

Zonder stroom geen relais natuurlijk, dus dat is niet gek. Een normale schakelaar heeft geen last van voedingsproblemen :) Hoeveel Ampère leveren de beide voedingen en hoeveel hebben je pedalen samen nodig?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Slechte voeding en het niet werken van fx.

Bericht door Goose »

Het maakt inmiddels al niet zoveel uit. Ik heb de Cioks eraf gegooid en mij verzoend met het feit dat m'n koffer een stukje zwaarder is met de BBE Supa Charger.
De Cioks kon iig een hoop aan qua ampère's. In het verleden vol voldoening alles mee gedaan. Inmiddels wordt hij niet meer gemaakt, wel jammer want het was een goede voeding die weinig ruimte in nam en weinig woog. En natuurlijk gescheiden uitgangen. En als ik mij goed kan herinneren was hij nieuw een €100.
Voorlopig pedalboard ziet er nu zo uit:

Afbeelding
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Slechte voeding en het niet werken van fx.

Bericht door Rieno »

Als ie het eerder wel kon doen met dezelfde pedalen, dan kan de voeding het probleem zijn of 1 van de pedalen...hoop voor je dat het idd het laatste is :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Slechte voeding en het niet werken van fx.

Bericht door Goose »

Het is het eerste. De voeding is gewoon op. Maar nogmaals, het maakt niet uit. Ik heb de Cioks eraf gehaald en de BBE aangesloten. Alles werkt weer prima. Zal alleen eens de schakelaar van de Moody moeten vervangen. Geen punt, ik heb er nog een paar liggen.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Plaats reactie