Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Bericht door Niels »

Ik heb wat raars met wegvallend geluid. Als ik met mijn Stingray via mijn Korg DT10 en Fulltone Bassdrive speel valt het geluid soms helemaal weg. Bas opnieuw inpluggen verhelpt dat. Ik heb dit alleen met mijn Stingray, niet met mijn Precision.

Setup:
MusicMan Stingray -> Korg DT10 -> Fulltone Bassdrive -> Ampeg PF500 -> TecAmp 212. Voeding is een OneSpot.

Met mijn Fender P heb ik het niet. Stingray direct in de versterker is ook geen probleem. Treble en bass op de Stingray staan niet/weinig geboost en de output is niet veel hoger dan op mijn P.

Iemand een idee? Ik weet te weinig van elektronica om dit te kunnen plaatsen. Het is natuurlijk wel een actieve bas ten opzichte van een passieve, maar daar heb ik in het verleden nooit last mee gehad.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Bericht door Rieno »

Gaat het 'fault'-ledje branden op de PF?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Re: Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Bericht door Niels »

Dat is me niet opgevallen, maar zou goed kunnen. Mijn set staat in onze oefenruimte, dus ik kan het pas over een week controleren. Qua volume stond alles trouwens heel beschaafd, dus het is niet dat ik (te) veel van de versterker vroeg.

Stel dat hij brandt, wat dan? :)
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Bericht door Erelid »

Ik zou voor de zekerheid batterij in de Stingray ff vervangen voor een nieuwe. Misschien heeft je amp geen moeite met een zwakker wordend signaal maar Je Fulltone wel.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Bericht door JohnBoy »

+1!
C'est la retorique qui fait la musique
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Re: Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Bericht door Niels »

Goede suggestie, dat ga ik sowieso doen! :thumbsup:
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Bericht door leo_tender »

@ Niels: Hoe is het afgelopen met je probleem? Ik had net hetzelfde aan de hand vorige repetitie.

Ik repeteer in het repetitie-lokaal op de daar aanwezige Ampeg Portaflex, daar ging overigens het default-lampje branden om de rest van de avond niet meer uit te gaan...
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Re: Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Bericht door Niels »

Nog niet: ik heb steeds mijn P meegenomen naar de band en alleen thuis op de Stingray gespeeld. We spelen aankomende zondag een semi-akoestische set (drummer op cajon enzo) en daarbij past de P veel beter, vandaar. Thuis niks gemerkt aan de Stingray, ook zonder de batterij te vervangen.
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Geluid Stingray valt weg icm pedalen

Bericht door leo_tender »

Zou dan het default-lampje er iets mee te maken hebben?
Plaats reactie