Celestial effects Aries Beast distortion

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Celestial effects Aries Beast distortion

Bericht door Goose »

Nog net optijd kunnen krijgen. Celestial heeft besloten om te stoppen met effects voor hen zelf te maken en zich voorlopig te richten op het maken voor derden.
Er staan/stonden nog een paar laatste effecten te koop op Amazon, alleen nog de Aries voor $39. Nou daar kan je geen miskoop aan doen. En als hij ook maar iets zo goed is als de Capricorn van hen dan komt het vast wel goed.

Oh boy.....

Vandaag binnen gekregen. En ze noemen hem niet voor niks Beast distortion. Wat een geweldig pedaal. Net als met de Capricorn heeft dit effect meerdere en verschillende gain stages. Waar de Capricorn van distortion naar fuzz gaat en een mix daarvan is de Aries van boost/overdrive richting distortion. Volgens de website heeft dit effect 3 gain stages. Als 3e en laatste zit er een FET stage in om het volume te corrigeren na de EQ. Dit geeft gelijk een warm en buizen achtig geluid.
De eerste gain (gain knop) is een opamp zonder clipping diodes. Dit geeft een opener geluid heeft duidelijk wat meer mid-hoog en hoog tov de 2e Mosfet gain. De Mosfet (drive knop) is meer gecompressed en nog dikker in het geluid. Alsof je opeens met een EB0 sidewinder pickup speelt. Maar...en nu komt het mooie, net als bij de Capricorn kan je deze 2 gain stages mooi mixen met elkaar. Van een mooi dik net iets oversturend randje tot een lekkere vol scheurende bak herrie, lees Lemmy+Rick+buizenbak Marshall vol open.
En dan heb ik alleen nog maar de EQ met alles op 12 uur. De toonregeling heeft mid, laag en hoog, maar alls op 12 uur en je hebt al meer dan genoeg laag erin en zelfs al een beetje meer dan zonder effects. Tja als je dan ergens om moet lopen zeiken is het dat wel, een beetje rare volgorde van de EQ knoppen....
Ik weet nu in ieder geval al wel dat deze 2 pedalen niet verkocht gaan worden. Ik vermoed dat deze, vooral omdat ze niet meer gemaakt gaan worden, nog wel eens richting Klon Santaur status gaan.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Plaats reactie