Me-50B!!!

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Me-50B!!!

Bericht door Bassfreak »

Jaaaaaaah vanmiddag heb ik hem gekocht, de me 50B!!! Wauw wat een ongelooflijk vét apperaat! heb hem net al meegenomen naar de soundcheck voor het optreden morgen, en net allerlei geluiden opgeslagen. Ik moest zeggen dat dit het enige apperaat in deze genre is dat ik meteen snapte. En dat zoveel regelmogelijkheden heeft voor de effecten. Bij deze raad ik dit ding aan aan iedereen die gek word van het signaalverlies en de ruis die al zijn pedalen leveren... En als alternatief voor de pod, ik vind dit ding veel vetter klinken!

Groeten :D
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

wat heb je er voor betaald?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Niks :D Gewoon een hele bult oude pedalen en een pedalenkist ingeleverd, hoefde ik alleen de addaptor nog te betalen :lol:
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Is het je dat waard ja? Ik hoor van veel mensen al dat je een veel minder warm en vol geluid krijgt van die multi-effecten. Losse pedaaltjes zijn volgens die mensen veel beter. Dat hoor ik zelfs over de Boss GT-6B, en dat is toch een multi-effect wat beter zou moeten zijn (toch?). Of is die ME-50B zo veel beter?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Met losse pedalen heb je idd een warmer geluid, maar ook een groot signaal verlies en een heele bak ruis, vooral met oude pedalen als ik had. ten 2e zitten hier ook andere gave dingen in zoals 5 compressors, limiter, par. eq, enhancer, bottom boost, acoustic simulator, synth's en een zo'n ding waarmee je loops kunt stapelen en daar dan overheen spelen. + je kunt al je sounds opslaan in 26 presets, en dan niet alleen de effecten maar ook de equalizer en de compressor, dus je kunt een super vette sound maken met veel midden, of een gigantisch sub geluid met de bottom boost, en een slapsound met de enhacer en xtra hoog met de eq, en dan voor de breaks een lekker chorus. en nu moet ik eten...Groeten Erik
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Multieffect bakken kunnen ook gaan ruisen hoor, stop die adaptor maar eens in een niet geaard stopcontact. 8)
En ik hou er niet van om eerst te gaan tapdansen op zo'n floorbord om dan vervolgens weer wat te gaan bassen. :?

En ik heb al gegeten. :shock:
Best wel, eigenlijk.
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

vraagje over die me-50B:
Ik sprak laatst met een gitarist die de gitaarversie heeft (logisch),
en die ervaarde één groot nadeel. Als je tijdens een nummer van effect
wisselt duurt het even vooraleer het effect wisselt. Niet lang, maar lang
genoeg om irriterend te zijn als hij bv van clean naar distortion moet wisselen. Is dat met die bassversie ook zo ?
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

ja dat is inderdaad bij de basversie ook zo, en dat is inderdaad irritant als je op een gig van preset wisselt... maar dat is eigenlijk het enige dat ik minder vind... Bovendien heb ik hem meestal clean staan, voor een solotje of een funk stuk een autowah, chorusje, Flanger voor de intro van don't van anouk, en de high band drive voor de heave stukken... dat is alles dat ik in een heel optreden gebruik. Je hoeft ook niet zo'n onmeunige pedaalenbak mee te nemen, zoals ik eerst altijd deed. De effecten zijn ook van goede kwaliteit... ik ben hier tevredener over dan mijn oude pedalbak... Zo'n grote kist, al die ruis, al die euwige snoertjes bleech...
Gebruikersavatar
Zubbie
Berichten: 300
Lid geworden op: 11 jul 2004, 00:00

Bericht door Zubbie »

ben ik blij dat ik die niet gehaald heb deze middag ;)

de 30 is trouwens een gestripte versie van de 6b (zo leer je nog eens wat op je dinsdagmiddag :o)
Fender JB75-105US/L CIJ
Yamaha BBN5L II
Ibanez GSR200L
ND Customized Cyclone
BCB Bass of Spades

Ashdown MAG115-300
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Drie pedaaltjes van EBS leveren geen ruis op. Met een versterker die lekkere distortion kan produceren hoef je daar niets extras bij! :mrgreen:

(maar daar betaal je dan ook voor)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

De Teng schreef:Drie pedaaltjes van EBS leveren geen ruis op. Met een versterker die lekkere distortion kan produceren hoef je daar niets extras bij! :mrgreen:

(maar daar betaal je dan ook voor)
zelfs 6 pedaaltjes van EBS leveren geen ruis op ehehehe

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
HALFWITT
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jul 2004, 22:02

Bericht door HALFWITT »

Misschien een stomme vraag hoor, maar ik heb zelf ook ooit een digitech bp200 gekocht, ik dacht ook dat dat wel leuk was. Is het ook wel om thjuis een beetje mee te kutten(de eerste 2 weken) maar zijn er hier nou ook mensen die echt alles gebruiken van zon multi-effectenbak?

bijv:"...andere gave dingen in zoals 5 compressors, limiter, par. eq, enhancer, bottom boost, acoustic simulator, synth's en een zo'n ding waarmee je loops kunt stapelen en daar dan overheen spelen..."

maar verder veel plezier hoor :)
-- infant -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Halfwitt --
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

hahaha nee ik gebruik lang niet alles natuurlijk... Ook vooral om thuis wat mee te kloot'n maaar de "normale" effecten gebruik ik wel, chorus, flanger, distortion en autowah bijvoorbeeld.
Thuis gebruik ik heel veel die looper. Kun je jezelf begelijden, lachen
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Bassfreak schreef:hahaha nee ik gebruik lang niet alles natuurlijk... Ook vooral om thuis wat mee te kloot'n maaar de "normale" effecten gebruik ik wel, chorus, flanger, distortion en autowah bijvoorbeeld.
Thuis gebruik ik heel veel die looper. Kun je jezelf begelijden, lachen
je moet wat probere spelen met een whah en dan een delay loop zo maak ik onze show intro :)

Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

basssssplayer schreef:
De Teng schreef:Drie pedaaltjes van EBS leveren geen ruis op. Met een versterker die lekkere distortion kan produceren hoef je daar niets extras bij! :mrgreen:

(maar daar betaal je dan ook voor)
zelfs 6 pedaaltjes van EBS leveren geen ruis op ehehehe

J! 8)
Idem.. Jammer dat me Fafner ruist...
Plaats reactie