EBS pedalen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

EBS pedalen

Bericht door J! »

eej mensen!

ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van de hele reeks EBS Black Panel pedaaltjes. Volgend weekend ga ik ff een nieuwe pedalboard bouwen en dan maak ik wel ff een foto. Ik koop deze week ook nog een Ernie Ball Volume Pedaal.

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

De hele reeks???? Had je geld over of zo. :mrgreen:

(I know... je shit heb je verkocht)

En nu klooien met alles sounds, daar ben je ook nog wel een tijdje mee zoet. Heb je ook het Reverb pedaaltje gekocht? Ik zou hem alleen willen hebben voor fretless en dan is blijkbaar 1 stand maar bruikbaar. Dat vind ik net wat te duur. Ik steek er maar mager bij af met drie stuks.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

nee ik heb de reverb niet...

m'n band is een VOF en die pedalen heeft de VOF gekocht dus ik hoef er niks aan mee te lappen. Eigenlijk zijn we als band dus eigenaar van die pedalen, maar mocht ik er onverhoopt me stoppemn (wat niet zo ff zal gebeuren na 2 optredens) dan koop ik ze gewoon over voor een heel vriendschappelijk prijsje ehehe.

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Neem ze mee naar de meeting.. ik wil de octabass en multidrive graag eens testen.

:D
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

anders ik wel :roll:
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Dude, die reverb is juist cool
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Hij zal ook vast wel te gebruiken zijn, maar de soundsamples en reviews bij ebs site waren niet zo lovend in de zin van flexibiliteit. Terwijl ik bvb voor de BassIQ en Octabass meerdere settings en modes kan gebruiken. De chorus is vooral mooi met chorus of pitch shift mode. Flanger ben ik niet zo handig mee...of 'prat op'. :mrgreen:

Kwestie van uitproberen denk ik.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Ik heb zelf de octaver van EBS. Klinkt heel lekker. De BassIQ (De envelope filter) vind ik van EBS eigenlijk maar niks. In vergelijking met een discumbobulator dan.
Ja toch?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb ook gehoord dat die Emma een stuk beter klinkt ja. Die BassIQ is echter wel handig om te combineren met die andere twee (chorus en octabass)... samen met de distorted preamp van de T-max (jaja.. ik heb er ook een) klinkt ie wel supergoed als je bvb een beetje vies wilt funken. Eigenlijk kun je dan en een hifi sound krijgen en een vieze sound als je dat wenst.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bass42
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:57

EBS BASS IQ

Bericht door Bass42 »

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een EBS Bass IQ. Ik ben er wel achter gekomen dat hij batterijen vreet! :evil: 2 avonden een beetje mee zitten klooien en ik heb bijna geen signaal meer! Iemand bekend met dit euvel? Ik zal uiteindelijk maar een adaptor aan moeten schaffen...... :cry:
It's all in the fingers....
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Ik heb voor 7 of 8 euri een adapter gehaald :wink:
Gebruikersavatar
Bass42
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:57

Bericht door Bass42 »

IK denk dat ik dat ook maar moet gaan doen. Maar of het er ook een van die prijs zal zijn....? Die IQ is ook geen pedaaltje van 40 eurie ofzo.

Trouwens, waar koop jij die dan ?
It's all in the fingers....
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Equalizer schreef:Ik heb voor 7 of 8 euri een adapter gehaald :wink:
Waar?
Yamaha RBX JM2.
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

waar bljft die foto!!!???? :) :) :)
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Bass42 schreef:Trouwens, waar koop jij die dan ?
Handyman heet die winkel, je kunt ermee de Volts instellen en er zitten meerdere plugjes op waarmee je hem op van alles kunt aansluiten (die extra plugjes kun je er ook wel afknippen, want ik geloof dat overal wat spanning op staat). Het merk is Alecto.
Maar ik zit me nu af te vragen, omdat het vrij goedkoop is, of ik dan wel iets goeds heb gekocht? Is elke adaptor met de juiste specs geschikt? Hij werkt iig goed.
Plaats reactie